دوشنبه 16 مهر 1403

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی یک‌هزارو 39 واحد صنفی زنجان را پلمب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی یک‌هزارو 39 واحد صنفی زنجان را پلمب کرد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد یک هزارو 39 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

سردار رحیم جهانبخش، شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان بر لزوم رعایت ساز و کارهای بهداشتی از سوی صنوف اشاره کرد و افزود: پلیس اماکن عمومی استان زنجان به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تاکنون از 65 هزارو 823 واحد بازرسی به عمل آورده و به بیش از 14 هزار و 990 واحد تذکر داده و از 954 واحد صنفی نیز تعهد اخذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده 80 نفر از فعالان در حوزه صنوف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی پلیس زنجان دستگیر شدند، اظهار داشت: از ابتداء شیوع کرونا تا به امروز انواع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و کلاه و کاور احتکار شده توسط پلیس این استان کشف شد.

سردار جهانبخش افزود: در مدت یاد شده، بیش از 2 میلیون و 900 هزار عدد ماسک و دستکش، 23 هزار و 836 لیتر الکل، 35 هزارو 624 لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، 150 هزار عدد کلاه و 30 هزار کاور در استان زنجان کشف و ضبط شد و 98 دستگاه انواع خودرو نیز به دلیل قاچاق ملزومات بهداشتی توقیف شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با تاکید براینکه پلیس با تمام توان در مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا و همچنین ارایه خدمات پلیسی در این روزهای کرونایی، پای کار است، گفت: تا به امروز 2 نفر از همکاران نیروی انتظامی استان زنجان (زن و مرد) به دلیل ابتلا به کرونا در محل کار جان خود را از دست داده‌اند.

سردار جهانبخش با تاکید براینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا، پلیس اقدامات گسترده‌ای را در این خصوص داشته است، افزود: پلیس فتا، نخستین واحد درگیر بود که توانست با شایعه پراکنی ها در فضای مجازی، مقابله کند.

وی با بیان اینکه پلیس در برخورد با محتکران اقلام بهداشتی نیز خوب عمل کرده است، اظهار داشت: پلیس با کسانیکه اقلام بهداشتی را به منظور سودجویی بیشتر احتکار کرده و با این کار سلامت مردم را با خطر مواجه سازند بطور قطع برخورد جدی و سخت‌تری خواهد کرد و هیچ چشم پوشی نیز در کار نخواهد بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان به سختی های کار پلیس اشاره کرد و گفت: پلیس با تمام توان در حفظ و برقراری نظم و امنیت در پای کار است بطوریکه مردم عادی با دیدن ماموران نیروی انتظامی احساس امنیت و مجرمان نیز احساس ناامنی کنند که تاکنون نیز چنین بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*