جمعه 30 شهریور 1403

رفتار‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی تهدید عینی علیه امنیت بین‌المللی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رفتار‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی تهدید عینی علیه امنیت بین‌المللی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان چنین رفتار‌های جنون‌آمیز و وحشیانه‌ای را تهدید عینی علیه صلح و امنیت بین‌المللی و شایسته اقدام فوری بین‌المللی خواند.

در پی اقدامات تروریستی دو روز گذشته رژیم صهیونیستی در لبنان در انفجار پیجر‌ها و بی‌سیم‌ها که بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون 37 شهید و 2931 مجروح به همراه داشته، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) 29 شهریورماه عنوان کرد: مبادرت رژیم صهیونیستی به کشتار جمعی لبنانی‌ها از طریق ابزار‌های الکترونیک ارتباطی و خدماتی، یعنی اینکه رژیم صهیونیستی در کشتار کور و دسته جمعی انسان‌ها، توسل به هر ابزار و روشی را مجاز می‌داند.

وی افزود: چنین رفتار‌های جنون‌آمیز و وحشیانه‌ای، یک تهدید عینی علیه صلح و امنیت بین‌المللی و شایسته اقدام فوری بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: جای تأسف است که دولت آمریکا همچنان به حمایت نامحدود از این رژیم ددمنش و آدمکُش ادامه می‌دهد و نه تنها این اقدام را محکوم نکرده، بلکه مقامات آن همچنان از حق دفاع اسرائیل از خود سخن می‌گویند!

ناصر کنعانی همچنین سه‌شنبه شب 27 شهریورماه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی از طریق منفجر کردن سیستم‌های ارتباطی را مصداق کشتار جمعی خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اقدام تروریستی ترکیبی، که در حقیقت به نوعی اقدام به کشتار دسته جمعی است، بار دیگر به روشنی اثبات می‌کند که رژیم صهیونیستی علاوه بر ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کُشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض تهدیدی جدی قرار داده است.