پنج‌شنبه 12 مهر 1403

رفع موانع کسب و کار و مهیا کردن زیرساخت تولید توسط دولت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رفع موانع کسب و کار و مهیا کردن زیرساخت تولید توسط دولت

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت سیزدهم در دو سال گذشته کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را راه‌اندازی کرده و جلوی رشد نقدینگی و تورم را گرفت و این علامت خوبی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کاظم انبارلویی درباره تمجید رهبر معظم انقلاب از اقدامات زیربنایی دولت با عنوان «واقعیت‌های شیرین اقتصاد» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مسئولان ارشد نظام وظایف دولت را در سالی که به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده مشخص کردند و راهکار‌های دقیقی را برای جهش تولید در سال جدید مطرح کردند. وی گفتمان رهبری در 10 سال گذشته را مبتنی بر گفتمان اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و افزود: رهبری خطوط معینی را در این ارتباط مطرح کرده‌اند که دولت امسال به‌راحتی می‌تواند با توجه به اینکه در دو سال گذشته زیرساخت‌های تولید را مهیا و موانع کسب و کار را برطرف کرده، با انرژی و توان بیشتری به مسئله جهش تولید بیاندیشد. این فعال رسانه‌ای اقدامات دولت در دو سال گذشته را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: دولت طی دو سال گذشته کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را راه‌اندازی کرده، جلوی رشد نقدینگی و رشد تورم را گرفته است و این علائم خوبی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است که می‌توانند در سال جدید به پرسش‌های بی‌پاسخ در حوزه اقتصاد پاسخ روشنی بدهند.

دولت گذشته فرصت‌های بزرگی را از دست داد

انبارلویی بیان کرد: ما به دلیل تحریم‌های اقتصادی مورد تهدید‌هایی از سوی دشمنان بودیم و متاسفانه دولت قبل فرصت‌های بزرگی را از دست داد، اما دولت سیزدهم توانست ثابت کند که تحریم‌ها قابل دور زدن است و دنیا فقط آمریکا و سه کشور شرور اروپایی نیستند. وی افزود: پیمان‌های نیرومندی در سراسر جهان از جمله شانگ‌های و بریکس وجود دارد که ما می‌توانیم به واسطه عضویت در این پیمان‌ها بخش بزرگی از تحریم‌ها را بدین وسیله دور بزنیم و فروش نفت را به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم. فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: نگاه فعال دولت در سیاست خارجی باعث شد که بسیاری از مسائلی که در دولت گذشته محال بود این دولت بتواند حل کند. انبارلویی یادآور شد: دولت می‌تواند بخش خصوصی را به عنوان نیرومندترین و توانمندترین بخش اقتصاد کشور مورد توجه قرار بدهد.

امسال به اهداف برنامه پنجم در تولید 90 درصد کالا‌های اساسی دست می‌یابیم

وی، مردمی‌ترین بخش اقتصاد را بخش کشاورزی خواند و گفت: خوشبختانه امسال در این بخش با توجه به اخباری که از سراسر کشور می‌رسد سال ترسالی با پشت سر گذاشتن خشکسالی را داریم و می‌توانیم به اهداف برنامه پنجم که قرار است بیش از 90 درصد کالا‌های اساسی را در داخل تولید کنیم. دست یابیم. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: بنیان‌های نیرومندی هم در بخش کشاورزی و مردمی در اختیار داریم که امسال می‌توانند بسیاری از نیاز‌های کشور را برطرف کنند.

منبع: ایرنا