چهارشنبه 18 مهر 1403

رقابت حافظان قرآن در آزمون حفظ کل قرآن "ترنم وحی"

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رقابت حافظان قرآن در آزمون حفظ کل قرآن "ترنم وحی"

معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن از آغاز مرحله کشوری شانزدهمین دوره آزمون حفظ کل قرآن کریم خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

محمود کریمی، معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از آغاز مرحله کشوری شانزدهمین دوره آزمون حفظ کل قرآن کریم خبر داد.

کریمی با اشاره به رشته‌های مورد رقابت در این دوره از مسابقات قرآن اظهار داشت: در این دوره رقابت متسابقان در رشته حفظ کل قرآن همراه با تحدیر، ترجمه و تفسیر ترنم وحی برگزار می‌شود که همه حافظان قرآن از سراسر کشور می‌توانند در این رقابت قرآنی شرکت کنند.

معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن از برگزاری مسابقات قرآن این مؤسسه از روزهای 23 تا 28 مهر ماه خبر داد و گفت: حافظان قرآن که در این رقابت شرکت می‌کنند، از سوی داوران در بخش حسن حفظ قرآن، آزمون شفاهی حفظ، صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

او خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که عضو مؤسسه مهد قرآن بوده و موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، در شعبه‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، کرمان و یزد در روزهای 23 تا 28 مهر از ساعت 8 صبح در این رقابت قرآنی شرکت خواهند کرد.

تصویب سند راهبردی و عزم ملی بر توسعه فرهنگ تدبر در قرآن

معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن درباره شیوه برگزاری آزمون کتبی نیز توضیح داد: آزمون کتبی در این دوره شامل 50 پرسش است که از تفسیر نمونه شامل جزء اول تا هشتم، از سوره فاتحه تا انتهای سوره انعام، انتخاب شده است. این آزمون به صورت برخط از سوی سایت مهد قرآن برگزار خواهد شد.

کریمی درباره اعلام نتایج مسابقات نیز اظهار داشت: بعد از برگزاری مرحله کشور مسابقات مهد قرآن و مشخص شدن نفرات برگزیده، هدایای ویژه به همراه گواهینامه کشوری حفظ قرآن به برگزیدگان اعطا می‌شود.