چهارشنبه 6 تیر 1403

رقابت شریک چینی ایران خودرو با رضوانی و هامر / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
رقابت شریک چینی ایران خودرو با رضوانی و هامر / عکس

خودروسازان چینی در چند سال اخیر علاوه بر رقابت با خودروسازان معتبر و مهم دنیا، ادعای رقابت با خودروسازان ویژه و خاصی مانند هامر و رضوانی را نیز در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. اکنون خودروساز چینی دانگ فنگ از خودروی غول‌پیکر و آفرودی خود به نام M-Hero 917 ادیشن Dragon Armor رونمایی کرده است.

امیرمسعود عابدین_ M-Hero، یک برند تحت مالکیت دانگ‌فنگ بوده که به تولید خودروهای زرهی و آفرودی مشغول است. M-Hero 917، یک SUV الکتریکی آفرودی است که در آگوست 2023 عرضه شد. این خودرو برای سازگاری، در خارج از چین آزمایش شده و از آن زمان در سوئیس عرضه شده است. این SUV گواهینامه ECE اتحادیه اروپا و GSO خودرو خاورمیانه را دریافت کرده است. دانگ فنگ همچنین قصد داشت که آلمان، فرانسه و نروژ در اتحادیه اروپا و امارات متحده عربی، کویت و عربستان سعودی را در خاورمیانه برای آزمایش هدف قرار دهد.

نسخه ویژه Dragon Armor Edition خودروی M-Hero 917 اکنون برای پیش سفارش در دسترس است. قیمت‌های آن از 105,800 تا 119,600 دلار (معادل 6 میلیارد و 245 میلیون تا 7 میلیارد تومان) متغیر است. این مدل جدید در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد.

رنگ مورداستفاده در این SUV "رنگ نظامی طوفان صحرا" نامیده می‌شود. فیبر کربن 22.3 درصد از خودرو را پوشش می‌دهد که شامل کاپوت، سقف و ادوات جانبی می‌شود. ویژگی‌های خارجی اضافی شامل قفسه لاستیک یدکی چندمنظوره عقب، سپرهای فلزی جلو و عقب، وینچ برقی 12500 پوندی و میله یدک‌کش RV است. ابزارهای مختلف در فضای باز، از جمله تبر آتش‌نشانی، بیل، مخزن سوخت و کپسول آتش‌نشانی، در کناره‌ها و پشت SUV نصب شده‌اند.

فضای داخلی Dragon Armor Edition به‌صورت استاندارد به رنگ خاکستری است. رنگ‌های سفید و نارنجی در این فضای داخلی همچنین به‌صورت سفارشی موجود است. کابین خودرو دارای سه صفحه‌نمایش بزرگ است: یک صفحه‌نمایش مرکزی 15.6 اینچی، یک صفحه‌نمایش کیلومتر شمار 12.3 اینچی و یک نمایشگر سرنشین شاگرد 12.3 اینچی. صندلی‌ها از جنس چرم ناپا و روکش جیر هستند.

این SUV در هر دو نسخه برقی و EREV موجود است. نسخه برقی دارای یک سیستم محرکه چهار موتوره است که مجموع توان خروجی 1072 اسب بخار و گشتاور 1400 نیوتن متری را ارائه می‌دهد و می‌تواند در 4.2 ثانیه از 0 تا صد کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. برد این خودرو (بر اساس چرخه CLTC) 505 کیلومتر اعلام شده است.

نسخه EREV دارای یک موتور 1.5 لیتری توربو همراه با یک موتور برقی 194 اسب بخاری به‌عنوان افزایش‌دهنده برد است. این نسخه دارای سه موتور با خروجی ترکیبی 804 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1050 نیوتن متری است. برد جامع این نسخه تا 1032 کیلومتر اعلام شده است.

منبع: carnewschina

227322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1921402
رقابت شریک چینی ایران خودرو با رضوانی و هامر / عکس 2
رقابت شریک چینی ایران خودرو با رضوانی و هامر / عکس 3
رقابت شریک چینی ایران خودرو با رضوانی و هامر / عکس 4
رقابت شریک چینی ایران خودرو با رضوانی و هامر / عکس 5
رقابت شریک چینی ایران خودرو با رضوانی و هامر / عکس 6