چهارشنبه 18 مهر 1403

رقیب سرسخت نتانیاهو به عنوان رهبر مخالفان در پارلمان صهیونیستی معرفی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رقیب سرسخت نتانیاهو به عنوان رهبر مخالفان در پارلمان صهیونیستی معرفی شد

تهران - ایرنا - «یائیر لاپید» یکی از رهبران جبهه رقیب «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان رهبر مخالفان در «کنست» پارلمان این رژیم معرفی شد.

حزب «آینده‌ای هست» (یش آتید) با انتشار ویدئویی از سخنرانی «یاریو لوین» رئیس کنست در صحن پارلمان رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر از معرفی لاپید به عنوان رهبر مخالفان خبر داد.

با اعلام لوین که عضو حزب «لیکود» نیز هست، لاپید صبح امروز (چهارشنبه) رسما به عنوان رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم تعیین شد.

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، لاپید به عنوان رهبر جبهه مخالف قادر به حضور در جلسات امنیتی نتانیاهو است و طبق پروتکل‌ها، وی با رهبران دیگر کشورها که به صورت رسمی به فلسطین اشغالی سفر می‌کنند، می‌تواند دیدار داشته باشند.

لاپید نفر دوم ائتلاف «آبی‌- سفید» در صحنه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی بود که قصد سرنگون کردن نتانیاهو را داشت. این ائتلاف با جدایی «بنی گانتس» رهبر این حزب فروپاشید و گانتس به بهانه تشکیل کابینه اضطراری برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» به ائتلاف با حزب لیکود به رهبری نتانیاهو تن داد.

وی چند روز پیش همزمان با برگزاری دادگاه محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را متهم به شروع جنگ داخلی در اسرائیل و شروع یک کودتا کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*