شنبه 14 مهر 1403

رهبری حکیمانه امام (ره) و حضور مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رهبری حکیمانه امام (ره) و حضور مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد

خمین - ایرنا - امام جمعه خمین بر لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به جهانیان تاکید کرد و گفت: رهبری حکیمانه آن حضرت در کنار حضور مردم، از مولفه‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام سید «علی حسینی‌پور» روز دوشنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت ارتحال حضرت امام (ره) در خمین افزود: ترویج اندیشه‌های امام (ره) باید در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد. وی بیان کرد: اصول حرکت حضرت امام (ره) در درجه اول شناخت وظیفه و در درجه دوم انجام وظیفه بود و اکنون نیز اگر نظام می‌خواهد موفق باشد باید این دو اصل را سرلوحه کار خود قرار دهد. امام جمعه خمین با تاکید بر اهمیت برگزاری مراسم گرامیداشت حضرت امام (ره) افزود: مراسم ارتحال آن حضرت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خمین برگزار شود. فرماندار شهرستان خمین نیز در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام (ره) و حمایت مردم به پیروزی رسید و بسیاری از انقلاب‌های صورت گرفته در دنیا نیز به الگو گیری از این انقلاب انجام شده است. «احمد طهرانی» افزود: حضرت امام خمینی (ره) شناسنامه انقلاب است و با نام آن حضرت است که ایران را در دنیا می‌شناسند. وی نکوداشت سالگرد ارتحال امام را یک وظیفه دانست و گفت: اندیشه ها، اهداف و مسیر روشن انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) امروز در سیره فکری و عملی رهبر معظم انقلاب نمایان شده و ایشان تداوم بخش حقیقی راه امام راحل (ره) هستند. فرماندار خمین بیان کرد: پس از ارتحال امام (ره) مقام معظم رهبری با تدابیر حکیمانه، نظام اسلامی را در مسیر تعالی و پیشرفت معنوی و مادی رهبری کردند. طهرانی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام در شهرستان خمین در فضای باز و به صورت محدود تر نسبت به سالهای گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیت قدیمی حضرت امام در این شهرستان برگزار می‌شود. آیین گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در شهرستان خمین روز چهار شنبه 14 خرداد از ساعت 9 تا 11 صبح با حضور اعضای شورای اداری استان مرکزی و شهرستان، جمعی از طلاب و روحانیون، هیات‌های مذهبی، ورزشکاران، کانون مداحان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بیت قدیمی حضرت امام (ره) در خمین برگزار می‌شود.

حضور موتور سواران استان مرکزی در خمین، آیین ویژه روحانیون و پخش برنامه فرهنگی و هنری در فضای مجازی از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی در زادگاه امام راحل برگزار می‌شود.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی واقع شده و 105 هزار نفر جمعیت دارد.

حضرت امام خمینی (ره) در 14 خرداد 1368 به ملکوت اعلی پیوست.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*