دوشنبه 23 مهر 1403

رهبر انصارالله: روز قدس یادآور مسؤولیت مسلمانان در قبال مقدسات است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رهبر انصارالله: روز قدس یادآور مسؤولیت مسلمانان در قبال مقدسات است

تهران - ایرنا - «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب گفت: روز قدس نامگذاری شد تا مسؤولیت امت اسلامی در قبال مقدسات اسلامی را یادآور شود.

به گزارش المسیره، بدرالدین الحوثی افزود: مقدسات اسلامی از جمله اصولی است که امت اسلامی حول آن قرار می‌گیرد و نماد بزرگ اتحاد میان امت است.

وی افزود: دشمن صهیونیستی خطری برای همه امت اسلامی است و خطر آن تنها نظامی و امنیتی نیست.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: مسأله قدس از ابتدا تا به امروز به نسبت میزان خطری که آن را تهدید می‌کند مورد توجه قرار نگرفته و بیش‌تر نظام‌ها و ملت‌های منطقه اهتمام جدی به حجم این خطر نشان نداده‌اند.

الحوثی گفت: فقدان چشم‌انداز روشن در بین امت اسلامی، طمع دشمنان را برانگیخته و این همان منشأ مشکلاتی است که امروز امت اسلامی با آن روبه‌روست.

وی گفت: سهیم بودن اسرائیل در تجاوز به مردم ما آشکار، مشخص و اعلام شده است. رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند که منافع مستقیم او در این است که نیروهای متجاوز به یمن حمله کنند.

رهبر انصارالله افزود: تاکید می‌کنیم مواضع ثابت و اصولی و نیز تعهدات دینی و اخلاقی ما ایجاب می‌کند که از مردم فلسطین در برابر دشمن اسرائیلی که خطری برای همه امت اسلامی است حمایت کنیم.

بدرالدین الحوثی گفت: بر حق امت اسلامی در حفظ مقدسات در فلسطین تاکید می‌کنیم و همواره آماده استفاده از همه گزینه‌ها و در بالاترین سطح برای مقابله با دشمن اسرائیلی در وقایع آینده هستیم.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در 210 کشور جهان، ابتلای نزدیک به پنج میلیون نفر با 324 هزار نفر فوتی و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل، برنامه‌های روز جهانی قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و به همین منظور برنامه‌های مختلفی از سوی دوستداران مردم مظلوم فلسطین تدارک دیده شده که بیشتر با استفاده از فضای مجازی خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*