جمعه 30 شهریور 1403

روانشناسی

روانشناسی

خبرگزاری تسنیم

استاد علوم اعصاب دانشگاه شهید بهشتی گفت: پیامدها و دستاوردهای علوم شناختی در ارتقای مدیریت قابل توجه هستند و زمینه مناسبی برای درک ذهن افراد، فرایندهای تصمیم‌گیری و حل مسئله و همچنین مطالعه پیچیدگی رفتار افراد در محیط سازمان فراهم خواهد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در جهان از هر هشت نفر، یک نفر با یک اختلال روانی زندگی می‌کند و در برخی مناطق از هر پنج نفر یک نفر دچار مشکلات سلامت روان است.

وب‌گاه الف

فارس نوشت: بر اساس گزارشات محققان داخل و خارج از کشور اعتیاد و استفاده بیش از گوشی برای تمامی رده‌های سنی سلامتی افراد را دو بعد جسمی و روانی تحت شعاع قرار می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بر اساس یافته‌های اخیر، افرادی که در یک محوطه درخت‌کاری در دانشگاه یوتا قدم می‌زدند، در تست‌های عملکرد مغز بهتر از افرادی که در محوطه‌ی آسفالت پردیس دانشکده قدم می‌زدند، عمل کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک مطالعه جدید اسکن مغز نشان می دهد که پیاده روی در جنگل و فضاهای پردرخت به نظر می رسد بهتر از پیاده روی در خیابان های آسفالت شهری ذهن را تقویت می کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی فراجا از ارجاع نزدیک به 900 هزار پرونده به دفاتر مشاوره و مددکاری پلیس در 10 ماهه امسال خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بیشترین متقاضیان طلاق در ایران، زنان هستند. علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره ایران درباره وضعیت طلاق در ایران گفت: «یکی از مهمترین تغییرات اجتماعی طی یک دهه گذشته طلاق است. طلاق در کشور ما با یک شیب و سرعت بالایی در حال پیشروی است. نسبت ازدواج به طلاق در 20 سال گذشته از 12 به یک به کمتر از سه به یک رسیده است.» بیشترین متقاضیان طلاق در ایران، زنان هستند. علی فتحی آشتیانی،...

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی گفت: افسردگی علت واحد ندارد و حاصل تعامل عوامل ژنتیکی، زیستی، اجتماعی و روانشناختی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روان‌شناسان می گویند: اِسناددهی، یک فرآیند شناختی است که فرد در آن تلاش می‌کند علل وقوع حوادث و رخدادهای پیرامون خود را به عاملی بیرونی نسبت دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تد کازینسکی که یکی از دشمنان سرسخت تکنولوژی محسوب می شد، سرنوشت عجیبی داشت و در نهایت در قامت یک قاتل زنجیره ای تصمیم به حذف مخالفان اعتقادات خود گرفت.

وب‌گاه الف

دبیرخانه شورای ملی سالمندی، نداشتن اجازه خروج از منزل یا ملاقات با کسی، دست بردن در حساب‌های بانکی، امضا کردن به جای فرد سالمند، گم شدن متعلقات فردی، پاسخ‌های نامناسب یا پاسخ ندادن به سالمند، تنها گذاشتن و ترک سالمند نحیف و بیمار و ناتوانی در بیان عقاید و آرا را از مصادیق سالمندآزاری دانست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دبیرخانه شورای ملی سالمندی مصادیق سالمندآزاری را اعلام کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دانشمندان می‌گویند می‌توان با بررسی اسکن مغزی افراد، با احتمال تقریبا خوب 75 درصد حدس زد که آیا آن‌ها در تفسیر موقعیت‌های مختلف، سوگیری انتساب خصمانه دارند یا نه. دانشمندان می‌گویند می‌توان با بررسی اسکن مغزی افراد، با احتمال تقریبا خوب 75 درصد حدس زد که آیا آن‌ها در تفسیر موقعیت‌های مختلف، سوگیری انتساب خصمانه دارند یا نه. تصور کنید دوست‌تان به پیام‌تان پاسخ نداده است. بسیاری از افراد...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهارات درباره تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال حاضر ذخایر خود را تخلیه کرده و «عصای جادویی» برای دادن مهمات بیشتر به اوکراین را در اختیار ندارد. بورل در گفتگو با شبکه تلویزیونی اوکراینی «رادا» خطاب به دولت و ارتش اوکراین افزود: نیرو‌های مسلح ما ذخایر خود را خالی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

دانشیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به بیان توضیحاتی درباره اصلی‌ترین نیازهای روحی مردان و پدران که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد پرداخت و گفت: مردان با آسیب‌های جزیی و فرسایشی که می‌تواند در گذر زمان به آسیب‌های بزرگ‌تری تبدیل شود در مسیری قرار می‌گیرند که تصور می‌کنند شکست خورده اند. دانشیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به بیان توضیحاتی درباره اصلی‌ترین نیازهای روحی...