شنبه 31 شهریور 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه عرشه آنلاین

بررسی‌ها و شواهد نشان می‌دهند افرادی که در دوران کودکی، پرخاشگری کلامی مادر را تجربه کرده‌اند، سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات شخصیت مرزی، خودشیفته، وسواسی - اجباری و پارانوئید در دوران نوجوانی یا اوایل بزرگسالی قرار خواهند داشت. تحقیقات نشان می‌دهند در دنیای امروزی بسیاری از کودکان در معرض پرخاشگری کلامی والدین قرار می‌گیرند. بررسی‌ها و شواهد نشان می‌دهند افرادی که در دوران...

وب‌گاه فرارو

تحقیقات نشان می‌دهند در دنیای امروزی بسیاری از کودکان در معرض پرخاشگری کلامی والدین قرار می‌گیرند و این موضوع با توجه به مشکلات زیاد مادر و پدر‌ها و افزایش میزان افسردگی، اضطراب، از هم گسستگی‌های خانوادگی و مصرف مواد مخدر شایع و رایج است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: کتاب «در ستایش عقل» با زیر عنوان «چرا دموکراسی وامدار عقلانیت است» اثر مایکل پاتریک لینچ (متولد 1966 میلادی)، استاد فلسفه دانشگاه کِنِتیکِت در آمریکا، به سال 2012 میلادی از سوی انتشارات دانشگاه اِم‌آی‌تی در آمریکا منتشر شد و ترجمه فارسی آن اواخر 2023 / نیمه 1402 خورشیدی به ترجمه نگارنده، یاسر میردامادی، از سوی نشر نو در تهران منتشر شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارگردان مستند «آقای خاص» معتقد است که ما آدم‌های فراموش هستیم، او با یادآوری یک سلسله رویدادها و وقایع تاریخ می‌خواهد «محمد بنا» را به عنوان معمار نوین کشتی فرنگی به ما یادآوری کند.

وب‌گاه فرارو

تعمیم تعبیر «فرزندم خجالتی است» به کودکانی که انزوا را ترجیح می‌دهند، برای توضیح وضعیت به غریبه‌ها، مضرتر از آن چیزی است که والدین سعی می‌کنند چهره فرزندشان را در مقابل غریبه‌ها بهتر کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تعمیم تعبیر «فرزندم خجالتی است» به کودکانی که انزوا را ترجیح می‌دهند، برای توضیح وضعیت به غریبه‌ها، مضرتر از آن چیزی است که والدین سعی می‌کنند چهره فرزندشان را در مقابل غریبه‌ها بهتر کنند. در واقع، این امر به هیچ وجه بهبود نمی یابد، بلکه یک دلیل به ظاهر خوب برای توجیه گوشه گیری در اختیار کودک قرار می‌دهد که از تعامل با دیگران خودداری کند زیرا این یک ویژگی شخصیتی است که قابل تغییر نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

اینکه سریالی با این سطح از اروتیزم از مبادی رسمی مجوز انتشار بگیرد و در این سطح در حجم گسترده تبلیغ محیطی شود، گویای نشانه‌های همان وادادگی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هفدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به‌نظر می‌رسد طی روندی طبقه‌ی متوسط در ایران، به‌عنوان اصلی‌ترین موتور محرک تحولات اجتماعی، نخست، «فاعلیت» و سپس «تخیل» سیاسی‌اش را از دست داده است. چرایی این تحول، از یک سو، در اقتصاد و اقتصاد سیاسی کشور و، از دیگر سو، در سیاست، بمعنی الاعم، قابل بررسی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جزییات مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی / فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی از سوی دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی اعلام شد. آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) یا دکتری تخصصی پژوهشی / فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یکی از دغدغه‌های افراد در زمان فروش بیمه، پیدا کردن مشتری است. اگر شما هم در یافتن مشتری جدید به مشکل خورده‌اید و دیگر روش‌های سنتی برای‌تان خریدار نمی‌آورد، شاید زمان آن رسیده تا استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید.

خبرگزاری تسنیم

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ایجاد دو رشته جدید موسیقی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم و امور خدمات عمومی ویژه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی خبر داد.

وب‌گاه فرارو

آمار‌های رسمی و اظهارات مقامات دولتی نشان از افزایش مهاجرت ایرانیان می‌دهد. آن هم در دوره‌ای که کشور‌های دیگر برای جذب و نگهداشت نیروی انسانی در حال رقابت هستند.