سه‌شنبه 17 مهر 1403

روزانه 13 تن الکل در استان زنجان تولید می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزانه 13 تن الکل در استان زنجان تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: روزانه حدود 10 تا 13 تن الکل ضدعفونی کننده 15 هزار تومانی و الکل صنعتی 25 هزار تومانی از طریق معاونت غذا و دارو تحت راهبری صنعت معدن تجارت استان برای واحدهای صنعتی استان تامین می‌شود.

محمدرضا آبی‌پو روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: الکل و ماسک که جزء اقلام لوکس در سبد خانوارها محسوب می‌شد، پس از شیوع کرونا به صورت اجباری وارد سبد هر خانوار شد، به طوری که خانواده‌ها را به اجبار به سمتی برد که باید برای این اقلام هزینه کرده و بخشی از درآمد خود را صرف خرید این اقلام کنند.

وی اظهار کرد: طی تدابیر اتخاذ شده و به صورت متمرکز الکل و ماسک تحت کلید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت بوده و سهمیه هر استان تعیین می‌شود، به طوری که دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان تعدادی از استان‌های مجاور را نیز همچنان حمایت می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته 150 هزار عدد ماسک در هفته و 600 هزار عدد ماسک به صورت ماهانه به بخش درمان استان تحویل داده می‌شود که طبق برنامه ریزی ها برخی از اقلام که اکنون در استان استفاده نمی‌شود به‌صورت استراتژیک ذخیره می‌شود که در این راستا تاکنون 300 مورد حواله برای تامین اقلام بهداشتی برای ادارات استان صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری زنجان ادامه داد: در زمان حاضر داروخانه های این استان در زمینه توزیع دستکش لاتکس با کمبود مواجه هستند که امیدواریم این مهم با همکاری و رایزنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و مشکلات بوجود آمده برطرف شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر140 داروخانه به‌عنوان شبکه اصلی توزیع الکل و مواد بهداشتی در زنجان تحت کلید تعاونی داروسازان استان انتخاب شده است که در این ارتباط اقدامات لازم انجام می گیرد.

آبی پور افزود: با کارهای انجام گرفته 423 هزار عدد الکل ضدعفونی کننده در استان توزیع و 34 هزار عدد نیز موجود و ذخیره شده است و علاوه بر آن، 79 هزارو 316 بسته ماسک 50 عددی که تقریبا معادل سه میلیون و 965 هزار عدد را شامل می شود ذخیره شده که اکنون می‌تواند وارد بازار شود.

وی اضافه کرد: از مجموع 267 هزار و 628 عدد ژل ضدعفونی کننده 264 هزار عدد آن در استان توزیع شده و 33 هزار و 870 عدد نیز ذخیره و موجود بوده و دستکش نایلونی نیز به تعداد 10 میلیون جفت تاکنون در استان توزیع شده است.

این مسؤول ادادمه داد: اقلام بهداشتی مانند ماسک برای مدارس استان تهیه شده که در صورت کمبود باز هم امکان تهیه ماسک برای مدارس وجود دارد.

به گفته آبی پور، هم اکنون 28 هزار و 197 کارگر در واحدهای صنعتی استان در تولید ماسک و اقلام بهداشتی شامل ژل و محلول های ضدعفونی کننده فعالیت می کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*