دوشنبه 23 مهر 1403

روز قدس نشانگر عمق نگاه امام راحل به مسایل بین‌المللی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس نشانگر عمق نگاه امام راحل به مسایل بین‌المللی است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و نماینده عالی دولت در این استان پیام مشترکی را به مناسبت فرار رسیدن روز قدس صادر کردند و این روز جهانی را نشانگر عمق نگاه امام راحل به مسایل بین‌المللی دانستند.

در متن این پیام که یک نسخه از آن روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: روز جهانی قدس یادگار ارزشمند و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است و هم‌اکنون در بیشتر نقاط جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به عنوان روز بین‌المللی مبارزه با نظام سلطه و صهیونیسم جهانی، مورد توجه و احترام می‌باشد؛ این روز به عنوان نماد حمایت از مظلوم رفته‌رفته پررنگ‌تر می‌شود و با حضور گسترده روزه‌داران عالم تجلی بیشتری می‌یابد.

«ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی و آذربایجان‌غربی نیز سال‌هاست که اهمیت و جایگاه قدس، این سرزمین وحی و قبله نخستین جهان اسلام را می‌شناسد و در دفاع از حریم آن در طول سالیان لحظه‌ای تعلل و سستی به خود راه نداده است.

گرچه روز جهانی قدس امسال در ایران اسلامی و سایر کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا همانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد ولی آزادی‌خواهان و عدالت‌لبان عالم در همه حال فریاد انزجار و نفرت خود را از ظلم و استکبار صهیونیست و ایادی آنان، بلندتر و رساتر از همیشه به گوش جهانیان خواهند رساند».

اینجانبان ضمن گرامیداشت این روز بزرگ در کنار مردم شهیدپرور استان آذربایجان‌غربی و همراه با دریای بیکران امت خداجو و آزادی‌خواه ایران اسلامی با زبانی روزه و با دلی آکنده از ایمان و روحی سرشار از معنویت قرآن، ندای مظلوم‌خواهی و محکومیت سر می‌دهیم و با بزرگداشت مقام والای شهید قدس حاج قاسم سلیمانی گوش به فرمان فرمایشات ولی امر مسلمین جهان خواهیم بود.

«ما در جبهه ای واحد و شکست‌ناپذیر در مقابل جبهه مارقین، قاسطین و ناکثین قرن خواهیم ایستاد و همه ملت‌های آزادی‌خواه و بشردوست جهان را به پشتیبانی از این حرکت اسلامی و انسانی دعوت خواهیم کرد».

امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند و این روز در اقصی نقاط جهان به عنوان روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین تجلی یافت.

*س_برچسب‌ها_س*