یک‌شنبه 10 تیر 1403

روز 265 طوفان‌الاقصی / بمباران بیت لاهیا و خان یونس

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
روز 265 طوفان‌الاقصی / بمباران بیت لاهیا و خان یونس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با گذشت 265 روز از جنگ در غزه، به عنوان طولانی‌ترین نبرد تاریخ فلسطین، بمباران مناطق غیرنظامی همچنان ادامه دارد و این در حالی است که دولت آمریکا همچنان به تلاش خود برای خارج کردن آبرومندانه ارتش اشغالگر از غزه تلاش می‌کند؛ هرچند صهیونیست‌های تندرو هنوز شکست خود در غزه را باور نکرده و حاضر به پذیرش طرح آتش‌بس جو بایدن نیستند. در بخش تحولات میدانی،...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با گذشت 265 روز از جنگ در غزه، به عنوان طولانی‌ترین نبرد تاریخ فلسطین، بمباران مناطق غیرنظامی همچنان ادامه دارد و این در حالی است که دولت آمریکا همچنان به تلاش خود برای خارج کردن آبرومندانه ارتش اشغالگر از غزه تلاش می‌کند؛ هرچند صهیونیست‌های تندرو هنوز شکست خود در غزه را باور نکرده و حاضر به پذیرش طرح آتش‌بس جو بایدن نیستند. در بخش تحولات میدانی، ارتش اشغالگر روز گذشته از زخمی شدن 13 نظامی خود خبر داد تا تعداد زخمی‌های ادعایی این رژیم به 3922 نفر برسد.

مهمترین تحولات روز 265 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید: 05:44- یورش نظامیان اشغالگر به محوطه بیمارستان جنین منابع دولتی فلسطینی خبر دادند که در جریان یورش نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به محوطه بیمارستان اردوگاه جنین، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده است. 04:45- هاآرتص: ارتش اسرائیل به 8 هزار سرباز دیگر در غزه نیاز فوری دارد در ادامه بحران نیروی انسانی در ارتش اشغالگر، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارش نوشت که ارتش اشغالگر اسرائیل برای عبور از خسارت‌هایی که در جنگ غزه متحمل شده، به 8 هزار نظامی دیگر نیاز دارد. 02:30- تلفات ارتش اشغالگر در یورش به جنین در کرانه باختری گروه مقاومت «گردان جنین» اعلام کرد که در پی یورش نظامیان اشغالگر به این اردوگاه در شمال کرانه باختری، تعدادی بمب دست ساز را در مسیر عبور خودرو‌های نظامی منفجر کرده است که به دقت به هدف اصابت کرده‌اند. در پی این حمله موفق، آمبولانس‌ها و بالگرد‌های ارتش صهیونیستی برای انتقال زخمی‌های خود وارد اردوگاه جنین شدند. 02:15- تخریب کامل چند خانه مسکونی در رفح ارتش اشغالگر چندین خانه در غرب شهر رفح را با بمب‌گذاری به طور کامل ویران کرد 01:40- حمله توپخانه‌ای به اردوگاه النصیرات توپخانه ارتش صهیونیستی چندین نقطه در شمال اردوگاه النصیرات را هدف قرار داد. 01:20- 1 شهید و چند زخمی در گلوله‌باران خانه‌ای در بیت لاهیا در پی حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگر، یک خانه در منطقه «بیت لاهیا» در شمال غزه هدف قرار گرفت که این جنایت تاکنون یک شهید و چند زخمی به دنبال داشته است 01:10- 2 شهید و یک زخمی در حمله هوایی اسرائیل به دمشق یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: «دشمن اسرائیلی در ساعت 23:40 [به وقت محلی] از سمت جولان اشغالی نقاطی را در منطقه جنوبی مورد حمله هوایی قرار داد و سامانه‌های دفاع هوایی ما نیز با موشک‌ها به مقابله برخاسته و تعدادی از آن‌ها را ساقط کردند». به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، او همچنین از شهادت دو نفر و زخمی شدن یک نظامی و برخی خسارات مادی در این تجاوز خبر داد. 00:35- بمباران مدرسه‌ای در خان یونس رسانه‌های فلسطینی خبر دادند که ارتش اشغالگر اسرائیل 6 مرتبه یکی از مدارس شهرک «عبسان» در شرق شهر خان یونس را بمباران کرده است.