یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

روشهای سرعت‌بخشی طرح‌های وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری بررسی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روشهای سرعت‌بخشی طرح‌های وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری بررسی می‌شود

شهرکرد - ایرنا - وزیر نیرو که به منظور بررسی طرح‌های آبی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است، گفت: روش‌های سرعت‌بخشی به طرح‌های وزارت نیرو در این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی‌اکبر محرابیان روز شنبه در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این سفر یک‌روزه وضعیت طرح‌های مرتبط با وزارت نیرو در این استان بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در نشستی با مدیران چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند اجرای طرح‌های مرتبط با وزارت نیرو در استان برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در این سفر همچنین به‌صورت میدانی از طرح‌های وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری بازدید می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به دلیل تداوم خشکسالی در چهارمحا ل و بختیاری در حال حاضر 18 هزار و 493 نفر در 68 روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شود و این روستاها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.

برخی از این روستا به سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستاها به سبب نبود خطوط آبرسانی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

خشکسالی‌هایی از سال 1386 در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است که 100 درصد مساحت این استان در سالجاری درگیر خشکسالی شده است.

وزیر نیرو به‌مدت یک روز در چهارمحال و بختیاری حضور دارد.

*س_برچسب‌ها_س*