پنج‌شنبه 12 مهر 1403

روند رو به رشد صنعت گردشگری در ابهر رضایت بخش است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روند رو به رشد صنعت گردشگری در ابهر رضایت بخش است

زنجان - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ابهر گفت: روند رو به رشد صنعت گردشگری در این منطقه رضایت بخش است.

به گزارش ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در بازدید از اجرای پروژه گردشگری پاسارگاد در ابهر، با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در حوزه گردشگری این شهرستان قابل‌تحسین است، افزود: این مهم موجب رشد و ارتقای گردشگری استان و این شهرستان خواهد شد.

وی با حضور در محل و رسیدگی به وضعیت پروژه مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری پاسارگاد در ابهر، رسیدگی به پروژه‌های عمرانی را یکی از اهداف مهم سفر برشمرد.

فاز نخست این مجتمع شامل رستوران، بازارچه، جایگاه‌های سوخت و تعمیرگاه است که با اعتبار 320 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی 59 نفر به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم این مجتمع که در دست احداث است، با اعتبار 520 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی 120 نفر شامل رستوران سنتی با 750 مترمربع، 13 واحد اقامتی با 40 تخت، واحدهای تجاری با 700 مترمربع و رستوران بین‌المللی در طبقه اول به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است این مجتمع بین‌راهی در شهرستان ابهر قرار دارد که یکی از مسیرهای پرتردد استان در محور زنجان به تهران در حال احداث است و با راه‌اندازی آن، زمینه بسیار مناسبی برای ارائه خدمات به گردشگران در این مسیر فراهم خواهد شد.

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی صبح امروز (پنجشنبه)27 آبان‌ماه 1400، وارد زنجان شد. تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*