یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رونق ساخت مسکن در کشور با تسهیل گری محقق می شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رونق ساخت مسکن در کشور با تسهیل گری محقق می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت سیزدهم نیاز موجود برای مسکن را با سیاست‌های مختلفی در حوزه تسهیل گری در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش گفت: دولت به عنوان یک تسهیلگر در کنار مردم حرکت مجدانه‌ای را آغاز کرده است و سختی‌های زیادی دارد که در حال حاضر علاوه بر تعهد خود در حوزه مسکن تعهدات دولت‌های قبلی را هم اجرا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: این دولت با تمام توان خود بار بزرگی در حوزه مسکن بر دوش گرفته است هرچند در این بخش با تقاضا‌های انباشته‌ای از سال‌های گذشته مواجه است.

بذرپاش توضیح داد: دولت سیزدهم نیاز موجود برای مسکن را با سیاست‌های مختلفی که در حوزه تسهیل گری در دستور کار دارد که به عنوان یک حرکت مجدانه توسط رئیس جمهوری و همه اجزای دولت این موضوع را محقق خواهد کرد.

وی اظهار کرد: همه به این موضوع واقفند که به ثمر نشاندن تامین هزاران واحد مسکونی در شرایط کنونی اقتصادی و با وجود تحریم‌های ظالمانه، امری بسیار دشوار است.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت دهه فجر ادامه داد: در آستانه ولادت انقلاب اسلامی قرار داریم و همان طور که می‌دانیم، امام خمینی (ره)، با توسل به خداوند، توانست اثری ماندگار به جای بگذارد که در تمام تاریخ به یاد خواهد ماند. با وجود این که این روز‌ها شاهد ظلم به انقلاب اسلامی هستیم، باید به یاد داشته باشیم که امام توانست ملتی بزرگ را به صورت یکپارچه به خروش آورد.

گفتنی است امروز وزیر راه وشهرسازی با اهدای کلید یک واحد مسکونی و واگذاری به متقاضی، علاوه بر افتتاح یک هزار و 205 واحد در استان خراسان رضوی که هزار و 5 واحد آن در شهر گلبهار بود، به صورت ویدیو کنفرانسی یک هزار و 741 واحد مسکونی در کرمانشاه، یک هزار و 480 واحد در خوزستان و مابقی در استان گلستان افتتاح شد که مجموع آن‌ها به 4 هزار و 586 واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی