جمعه 10 فروردین 1403

رونمایی از سه کتاب در مرکز مطالعات راهبردی ناجا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رونمایی از سه کتاب در مرکز مطالعات راهبردی ناجا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: در هفته ناجا از سه اثر منتشر شده در مرکز مطالعات راهبردی ناجا شامل «جستارهای راهبردی فرهنگ سازمانی ناجا»، «درآمدی بر مکتب انتظامی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران» و «تحلیلی بر مکتب و نظریه‌های پلیسی جهان» رونمایی شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدرضا رادان افزود: پلیس برای جلوگیری از بی‌نظمی در جامعه باید در راستای هوشمندی گام بردارد تا بتواند پدیده‌های اجتماعی را هوشمندانه و خردمندانه مدیریت کند.

وی ادامه داد: تأمین امنیت پایدار در جامعه نیازمند همکاری و مشارکت مردم و تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط است.

رادان اضافه کرد: تحقق امنیت پایدار در جامعه محصول فرآیند اجتماعی است و مشارکت اجتماعی به مثابه راهبردی کلان در راستای تحقق نظم و امنیت در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

 بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند در انجام ماموریت‌های محوله موثر و موجب پایداری و ثبات در امنیت و انتظام ملی شود، از مردم به عنوان مهمترین و ارزنده‌ترین سرمایه‌های اجتماعی پلیس یاد کرد و گفت: مشارکت مردم در ماموریت‌های پلیس، ارتقای امنیت پایدار را در جامعه به دنبال دارد.

پلیس؛ رکن امنیت کشور

سردار رادان نامگذاری هفته ناجا در سال 1400 تحت عنوان «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» را یادآور شد و ضمن تأکید بر تحقق پلیس هوشمند، اظهار داشت: با عنایت به جایگاه ناجا در سپهر اندیشه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پلیس به عنوان مهمترین رکن و متولی نظم و امنیت کشور، برای جلوگیری از بی‌نظمی در جامعه، ناگزیر باید در راستای هوشمندی گام بردارد تا بتواند پدیده‌های اجتماعی را هوشمندانه و خردمندانه مدیریت نماید.

خادم مردم هستیم

وی با تأکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی خادم بودن مردم را مدال افتخار برای خود می‌دانند، افزود: تأمین امنیت مردم که خواسته بحق و از مهمترین مطالبات اساسی آنان به شمار می‌رود، وظیفه اصلی پلیس است که باید در راستای تحقق آن گام بردارد.

هفته نیروی انتظامی از 17 مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و 23 مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان رسید.

*س_برچسب‌ها_س*