یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رونمایی از مجموعه 4 جلدی «دیپلماسی با صدای بلند»

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رونمایی از مجموعه 4 جلدی «دیپلماسی با صدای بلند»

مجموعه 4 جلدی «دیپلماسی با صدای بلند» تاریخ شفاهی سیاست خارجی آمریکا در ایران (دوره پهلوی) با حضور محمدجواد لاریجانی معاون اسبق امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از مجموعه 4 جلدی «دیپلماسی با صدای بلند» از منشورات موسسه انتشاراتی ایران فردا سه‌شنبه 20 تیر در این موسسه برگزار می‌شود.

در این مراسم محمدجواد لاریجانی معاون اسبق امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، علیرضا شبخ عطار‌، قائم مقام اسبق وزارت اموزخارجه، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد حضور خواهند داشت.

کتاب «دیپلماسی با صدای بلند» مجموعه مصاحبه‌های ویلیام بور با چند تن از دیپلمات‌ها و مستشاران آمریکایی و افسران سیا است که طی دوره پهلوی دوم در ایران حضور داشتند.

روایت‌هایی از زندگانی و زمانه حاج احمد متوسلیان

این مصاحبه‌ها با همکاری بنیاد مطالعات ایران، به‌عنوان نهاد پژوهشی غیرانتفاعی، تحت حمایت اشرف پهلوی در شهر واشنگتن و دفتر پژوهش‌های تاریخ شفاهی دانشگاه کلمبیا از سال 1985 تا 1988 ضبط و تنظیم شده است. بنیاد مطالعات ایران رسالت خود را مطالعه مسائل حکومتی و اجتماعی ایران معاصر، به منظور تبیین محورهای نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران در قرن بیست و یکم اعلام کرده است، اما در عمل این بنیاد تریبونی برای نویسندگان و چهره‌های وابسته به رژیم پهلوی و بستری برای تبلیغ درباره میراث این رژیم است.