یک‌شنبه 8 مهر 1403

رژه اسب‌های ترکمن در سالروز پیروزی انقلاب برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رژه اسب‌های ترکمن در سالروز پیروزی انقلاب برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - رژه 43 راس اسب از نژاد ترکمن به‌مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز جمعه در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد، اسب‌های شرکت کننده در این رژه که چابک سواران آنها لباس محلی قوم ترکمن بر تن و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در دست داشتند، بخش‌های از میدان (مانژ) کورس اسبدوانی این شهرستان را طی کردند.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم امروز به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور 43 راس اسب از نژاد ترکمن همراه با چابک سواران خود برگزار شد.

بهروز نیازی افزود: پیش از این قرار بود مسابقات اسبدوانی امروز 22 بهمن ماه به صورت ویژه برگزار شود که به سبب شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات سوارکاری، فقط مراسم رژه اسب‌ها برگزار شد.

وی اضافه کرد: مجموعه فعالان حوزه سوارکاری گنبدکاووس با مراسم امروز که با پخش سرودهای انقلابی همراه بود، عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی، شهیدان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب به نمایش گذاشتند.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در این مراسم با تبریک دهه فجر و چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب گفت که به برکت انقلاب اسلامی اقدامات خوبی دربخش‌های مختلف از جمله حوزه ورزش انجام شده است.

حجت الله یوسفی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب تنها سه مجموعه ورزشی در گنبدکاووس وجود داشت که این رقم اکنون به 30 مجموعه ورزشی سرپوشیده و روباز افزایش یافته ضمن اینکه 11 پروژه ورزشی نیمه تمام در شهرستان وجود دارد که درصورت تامین اعتبار حدود 400 میلیارد ریالی برای آن طی چند سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: اکنون چهار سالن ورزشی و 18 خانه ورزش در مناطق روستایی گنبدکاووس داریم درحالی که قبل از انقلاب چنین فضاهای ورزشی نداشتیم ضمن اینکه 10 تشکل مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان داریم که فعالیت‌های بسیار خوبی بالاخص طی 2 سال شیوع کرونا در تهیه بسته‌های معیشتی و حمایتی و توزیع آن بین نیازمندان داشته اند.

یوسفی با بیان اینکه گنبدکاووس مهد ورزش گلستان و از شهرستان‌های برتر کشور است، گفت: بسیاری از قهرمانان ملی و بین المللی استان از این شهرستان هستند که اکنون بیش از 40 هیات ورزشی فعال با افزون بر 10 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: با وجود استعدادهای فراوان ورزش این شهرستان در رشته‌های مختلف از جمله "والیبال، سوارکاری، والیبال ساحلی، فوتوالی، سپک تاکرا، دو و میدانی و بدمینتون" اما کمبود فضاهای ورزشی از مشکلات ورزشکاران است.

وی افزود: سرانه ورزشی در گنبدکاووس 33 سانتی‌متر است که در بین 14 شهرستان گلستان جایگاه سیزدهم را دارد و برای جبران کبمودها نیاز به توجه ویژه مسوولان استان و کشور دارد.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

گنبدکاووس با 375 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها

رژه اسب‌های ترکمن در سالروز پیروزی انقلاب برگزار شد 2