پنج‌شنبه 19 مهر 1403

رژه خدمت با عنوان مدافعان وطن تیپ 130 شهید دلجویان در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رژه خدمت با عنوان مدافعان وطن تیپ 130 شهید دلجویان در بجنورد برگزار شد

بجنورد - ایرنا - رژه خدمت کارکنان تیپ 130 شهید دلجویان با عنوان مدافعان وطن، یاوران سلامت گرامی‌داشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان روز جمعه در میدان صبحگاه این تیپ در بجنورد برگزار شد.

ارشد نظامی آجا در استان خراسان شمالی و فرمانده تیپ 130 احتیاط پایه شهید دلجویان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا، زمین، دریا و پدافند در کنار سایر نیروهای مسلح این آمادگی را دارد که در هر شرایط آب و هوایی هر نوع تهدید را دفع کند.

سرهنگ احمد دلاور افزود: در خصوص ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارگاه‌های زیستی را در سطح ارتش سازماندهی و در سایر یگان ها این اقدام انجام شد به طوری که تاکنون یک مرحله رزمایش پدافند بیولوژیکی انجام شده است و اکنون هم مرحله دوم این رزمایش است.

وی اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که در کنار مردم و با مردم است.

سرهنگ دلاور در ادامه با بیان ویژگی‌های شهید دریادار دوم محمدعلی صفا گفت: این شهید والا مقام از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی است.

وی گفت: باشروع جنگ تحمیلی به خرمشهر تحت عنوان گردان تکاور و کماندوی دریایی به منطقه اعزام شد که در مدت درگیری ده ساعته، خرمشهر را به گورستان تانک های عراق تبدیل کرد و بالغ بر 160 تانک را منهدم کرد.

یگان‌های حاضر در این رژه پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.

*س_برچسب‌ها_س*