شنبه 14 مهر 1403

رکورد موارد مثبت سرپایی کرونا در زنجان شکسته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رکورد موارد مثبت سرپایی کرونا در زنجان شکسته شد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با افزایش تعداد مراکز 16 ساعته این استان تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کووید -19 بر اساس تست آزمایشگاهی به 25 هزارو 645 نفر رسید که 549 مورد آن طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است و این رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری "تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" از مرز 30 هزارو 843 نفر گذشت.

وی اضافه کرد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفندسال گذشته تاکنون موارد مثبت بستری بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای پنج هزارو 198 نفر در استان زنجان به کووید - 19 ثابت شده و چهار هزارو 146 نفر بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این مسؤول ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید - 19 همچنین مشکوک 15 هزار و 171 نفر است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تداوم روند کنونی، شمار بستری های کرونایی این استان به بیش از 120 نفر در روز خواهد رسید افزود: با اقدامات انجام گرفته حداکثر یک هزارو 200 تخت برای این بیماران در نظر گرفته شده که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی حدود 2 هزار نفر است.

این مسؤول ادامه داد: شمار بستری بیماران در آی سی یو بیمارستان ها نیز روند افزایشی نشان می دهد که بیش از 55 درصد را بیماران بدحال تشکیل می دهند که بیشترین فوتی ها نیز به این بخش اختصاص دارد.

قزلباش با بیان اینکه تاکنون تلاش شده است عمده تمرکز و خدمات به بیماران سرپایی کرونایی به نحو مطلوبی ادامه داشته باشد، افزود: هم اکنون تعداد بیشتری از بیماران سرپایی بدون ارجاع به بیمارستان ها و قرنطینه تحت درمان قرار دارند و این موجب می شود فشار کاری بیمارستان ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان بستری بیماران کرونایی استان نسبت به فوتی ها شیب تندی تری یافته و در کل میزان بستری های مثبت منطبق با میانگین کشوری به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است و این در حالی است که استان به لحاظ این بیماری نسبت به کل کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*