چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

ریزش بیش از 53 هزار واحدی شاخص کل بورس همراه با خروج سنگین نقدینگی حقیقی‌ها

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ریزش بیش از 53 هزار واحدی شاخص کل بورس همراه با خروج سنگین نقدینگی حقیقی‌ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات بازار سهام امروز 12 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 6 هزار میلیارد تومانی بوده است.

محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در معاملات امروز 26 فروردین شاخص کل بورس با ریزش 53 هزار و 919 واحدی در تراز 2 میلیون و 207 واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با ریز بیش از 25 هزار واحدی همراه شد تا شاهد بازاری بسیار کاهشی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات بازار سهام امروز 12 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 6 هزار میلیارد تومانی بوده است و در نهایت شاهد خروج نقدینگی حقیقی‌ها به میزان حدود 2 هزار میلیارد تومان از بازار سهام بودیم که خود این یک عدد بسیار بزرگ و بی سابقه در چند ماه اخیر است.

غفوری همچین می‌گوید: امروز 95 درصد بازار در وضعیت منفی دست به دست شدند بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های کالایی به خود اختصاص دادند و بیشترین میزان خروج نقدینگی را امروز صندوق‌های با درآمد ثابت ثبت کردند. در صنایع هم صنعت خودرو با 315 میلیارد تومان بیشترین نقدینگی را از دست داد.

او می‌گوید: امروز شاهد یک بازار فوق منفی بودیم منفی که یک بخش آن به‌سبب ایجاد هیجانات منفی کاذب در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و بخشی شرایط بنیادی اقتصادی و ریسک‌های سیستماتیک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس