چهارشنبه 18 مهر 1403

رییس شورای شهر: معتادان بی خانمان فردیس درمان می شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس شورای شهر: معتادان بی خانمان فردیس درمان می شوند

کرج - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه گرمخانه ویژه کارتن خواب ها و معتادان بی خانمان تا شب یلدا در این شهر راه اندازی می شود، گفت: بازپروری، درمان و در نهایت مهارت آموزی برای این افراد پیش بینی شده است.

مجتبی قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ساماندهی کارتن خواب ها یک مکان به مساحت 500 مترمربع در فردیس تملک شده و در حال آماده سازی و تجهیز است.

وی توضیح داد: شورای شهر فردیس چند ماه پیش مبلغ 2 میلیارد تومان بودجه برای ایجاد گرمخانه در این شهر اختصاص داد که مبلغ یک میلیارد تومان آن برای تملک، بازسازی و تجهیز گرمخانه مردان اختصاص یافته و یک میلیارد تومان دیگر هم صرف تجهیز گرمخانه بانوان شده است.

قاسمی گفت: این گرمخانه به ظرفیت 40 نفرخدمات پزشکی در زمینه کرونا، هپاتیت و ایدز ارایه می دهد و بستری برای معرفی معتادان به کمپ های ترک اعتیاد فراهم خواهد شد.

رییس شورای شهر فردیس تاکید کرد که شورا و شهرداری فردیس در تلاش هستند تا ضمن ساماندهی و درمان معتادان و کارتن خواب ها زمینه مهارت آموزی و اشتغار را نیز برای آنان فراهم کنند.

وی بیان داشت: اگرچه اعتیاد و بی خانمانی از معضلات اجتماعی است؛ اما باید تلاش کنیم تا معتادان و کارتن خواب ها ضمن بازیابی سلامت و خلاصی از دام اعتیاد، آنان را به آغوش خانواده و جامعه بازگردانیم.

رییس شورای اسلامی فردیس گفت: افزون بر درمان، برنامه های مشاوره ای، حقوقی، اجتماعی و روانشناسی در برنامه کاری مدیریت شهری فردیس برای معتادان متجاهر و بی خانمان ها است.

وی بیان داشت که گرمخانه ویژه بانوان بی سرپناه به تازگی در این شهر به ظرفیت 35 نفر فعال شده و خدماتی مانند سه وعده غذای گرم، استحمام، البسه، مشاوره درمانی، خدماتی و بهداشتی

به آنان ارایه می شود.

شهرستان 600 هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*