سه‌شنبه 16 مرداد 1403

زمان اعلام رأی دادگاه لاهه درباره اسرائیل

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
زمان اعلام رأی دادگاه لاهه درباره اسرائیل

دیوان بین المللی دادگستری جمعه آینده 19 ژوئیه نظر خود را درباره عواقب و پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی اعلام می‌کند.

دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند امروز جمعه اعلام کرد که نظر خود را درباره عواقب و پیامدهای حقوقی ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی رزو جمعه آینده 19 ژوئیه اعلام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد بی‌سابقه 52 کشور در ماه فوریه گذشته در دیوان بین المللی دادگستری دفاعیات و اسناد خود را برای افشای پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین ارائه کردند.

خبر مرتبط چند پایگاه و خانه نظامیان اسرائیل هدف قرار گرفت / حزب الله بیانیه داد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه «المرج» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2022 از دیوان بین المللی دادگستری خواست که نظر مشورتی خود را که نظری غیرالزام آور است، اعلام کند.

اگرچه رژیم صهیونیستی در گذشته چنین نظراتی را نادیده گرفته است، اما نظر دیوان بین المللی دادگستری در هفته آینده ممکن است فشارهای سیاسی را علیه این رژیم به دلیل جنگ ویرانگر و ادامه‌دار 9 ماهه در نوار غزه تشدید کند.

دیوان بین المللی دادگستری که وابسته به سازمان ملل متحد است، تنها دادگاه بین المللی است که به اختلافات بین کشورها رسیدگی می‌کند و در مورد مسائل حقوقی بین المللی نظرات مشورتی ارائه می‌کند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

زمان اعلام رأی دادگاه لاهه درباره اسرائیل 2