یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس مشخص شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس مشخص شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت که جمعه 15 دی نتایج بررسی صلاحیت داوطلباناعلام می شود.

محسن اسلامی با بیان اینکه جمعه 15 دی نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های نظارت به داوطلبان اعلام می شود، اظهار کرد: ما نتایج را هم به خود داوطلبان پیامک می زنیم و هم به فرمانداری ها اعلام می کنیم. دو روز فرصت ابلاغ نتایج داریم اما سعی می کنیم نتایج را روز جمعه اعلام کنیم.

خبر مرتبط تایید صلاحیت مطهری، نوبخت و پزشکیان برای انتخابات مجلس

مسعود پزشکیان، علی مطهری، محمدباقر نوبخت از سوی هیئت‌های نظارت شورای نگهبان برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در حال بارگذاری اسامی داوطلبان در سامانه مربوطه است و ما فعلا آماری از تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده نداریم. البته سخنگوی شورای نگهبان آمار را اعلام کرده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: داوطلبانی که عدم تایید یا عدم صلاحیت دریافت کرده باشند، در فاصله روزهای 17 تا 19 دی فرصت اعتراض به صورت مجازی دارند.

خبر مرتبط مخالفت با انتخابات، مخالفت با جمهوری اسلامی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار هزاران نفر از مداحان اهل بیت (ع) و شاعران آیینی، حضرت فاطمه زهرا (س) را پایه‌گذار جهاد تبیین خواندند و تاکید کردند: مداحان و ستایش‌گران مکتب اهل بیت با تأسی به این سنت نورانی و درس بزرگ فاطمی، جهاد تبیین را با دو شاخص «توانایی برانگیختن دل‌ها و حرکت‌آفرینی» و «جهت‌گیری درست و دقیق» وظیفه اصلی خود بدانند و در مسائل و قضایای مهم روز مانند انتخابات به مجاهدت و روشنگری بپردازند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک عید سعید ولادت حضرت صدیقه طاهره (س)، میلاد امام خمینی را به عنوان پرچمدار جهاد فاطمی تبریک گفتند و در سالروز شهادت سردار سلیمانی، یاد «حاج قاسم» را گرامی داشتند. ایشان «جهاد تبیین» را از خصوصیات بسیار برجسته حضرت فاطمه (س) برشمردند و با اشاره به خطبه‌های مشهور آن حضرت گفتند: انتظام فکری، منطق قوی، استحکام لفظ، زبان فاخر و زیبایی‌های ادبی، خطبه‌های مملو از معارف و حقایق حضرت صدیقه کبری (س) را هم‌ردیف بهترین خطبه‌های نهج‌البلاغه قرار داده و بزرگان اهل بلاغت را به حیرت انداخته است.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا داوطلبان که در این مرحله تایید صلاحیت شده باشند، داوطلب نهایی انتخابات خواهند بود و امکان رد صلاحیت آنان وجود ندارد؟ گفت: این افراد داوطلب نهایی هستند مگر اینکه در فاصله روزهای 14 دی تا 19 بهمن، موضوعی درباره آنان مطرح یا پیدا شود؛ چرا که قانون این اجازه را به شورای نگهبان داده که صلاحیت این افراد را دوباره بررسی کند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس مشخص شد 2
زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس مشخص شد 3