شنبه 14 مهر 1403

زمان برگزاری همایش بین‌المللی آیین محبت زنجان به سال آینده موکول شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زمان برگزاری همایش بین‌المللی آیین محبت زنجان به سال آینده موکول شد

زنجان - ایرنا - جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور اجتماعی گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته همایش بین‌المللی آیین محبت باموضوع نقش و مشارکت سمن‌ها و خیرین در مدیریت بحران که قرار بود بهمن امسال به صورت مجازی برگزار شود، به دلیل فرصت بیشتر برای ارسال مقالات به اول اردیبهشت 1400 موکول شد.

دکتر مقتدا شعوری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی آیین محبت در استان افزود: سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین المللی با موضوع نقش و مشارکت سمن‌ها، خیرین در مدیریت بحران با بخش ویژه پاندمی کرونا سال آینده برگزار خواهد شد و بر این اساس 15 اسفند آخرین فرصت ارسال مقالات و 14 فروردین 1400 نیز پایان داوری آثار لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار و دستیابی به اهداف نظام سلامت، بدون مشارکت ساختارمند مردمی ممکن نخواهد بود، اضافه کرد: بر این اساس تشکیل سازمان های مردم نهاد از قبیل سمن ها و خیریه ها که بازوی توانمند سلامت هستند، می تواند مشکلات زیادی را برطرف کند.

این مسوول ادامه داد: هدف از توسعه مسؤولیت اجتماعی تنها این نیست که سازمان ها در بحث درمان و بهداشت درگیر شوند، بلکه باید در حوزه مسؤولیت پذیری اجتماعی سلامت نیز مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: جلب مشارکت مردم در جهت ارتقای سلامت جامعه و استفاده از تجارب می تواند در موضوعات مختلفی چون اجتماعی، درمانی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و مباحث نوین خدمات مشارکتی از قبیل ایجاد پویش های مردمی، نذر سلامت، ارائه خدمات سلامت و ارتقای آن در مناطق محروم و دیگر موارد نیز انجام شود.

شعوری افزود: امروزه در دنیا و حتی در کشورهای توسعه یافته، دولت ها به تنهایی قادر به تامین سلامت مردم نیستند اما استفاده از توان سمن ها و خیرین بسیار ضروری است و منجر به حل مباحث اساسی و مهم مردم می شود که خوشبختانه عملکرد خوب سمن ها و خیرین سلامت دستاوردهای مهمی در ررصه سلامت را به دنبال داشته است.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در ادامه گفت: باتوجه به اینکه دنیای امروز، دنیای تبادل اندیشه ها و خلق ایده های نو است، در این میان به وجود آوردن بستری مناسب برای به روز رسانی ظرفیت های موجود و یا ایجاد ظرفیت های جدید و برگزاری همایش های تخصصی به تحقق این مهم کمک خواهد کرد

فاطمه بشیری موسوی از جمله اهداف این همایش را پایداری اجتماع، اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ خیری در جوامع و تغییر آن به رفتار اجتماعی، ارائه آخرین دستاوردهای محققان در مورد مدیریت مردمی بحران و آموزشهای تخصصی سمن و خیریه ها و انتقال تجارب ارزنده در این خصوص ذکر کرد.

وی اضافه کرد: این همایش در 12 محور از جمله عدالت در سلامت، مردم سالاری و صلح، پایداری و سلامت اجتماعی، هماهنگی و همبستگی اجتماعی، کاهش آلام اجتماعی، فناوری های نوین و رسانه، مدیریت اصولی نیروهای مردمی، نوآوری، خلاقیت و تبادل تجربیات موفق، توسعه اخلاق و سعادت و معنویت، کاهش پیامدهای اقتصادی بحران، آیین جوانمردی، روحیه جوانمردی، دیگر دوستی و افزایش نشاط اجتماعی و تاب آوری فردی برگزار می شود.

بشیری موسوی افزود: وب سایت سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین المللی سمن ها و خیریه ها آغاز به کار کرده است و تمامی نخبگان، دانشمندان و سمن ها می توانند ایده ها و تجارب خود را تا 15 اسفند سال جاری به این وب سایت ارسال کنند.

مدیر مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اولین جشنواره مردمی آیین محبت استان اردیبهشت سال 97 با هدف اجتماعی شدن حوزه سلامت در بخش‌های مختلف با همکاری دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد و مؤسسه های خیریه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مرداد سال گذشته نیز همایش کشوری آیین محبت با عنوان " یک ایرانی یک خیر" با هدف مشارکت آگاهانه و هدفمند ایرانی ها در آبادانی و پیشرفت کشور، اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ احسان در جامعه و انتقال تجربیات ارزنده و بررسی ایده های جدید به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی این استان با حضور خیرین 20 استان کشور برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*