جمعه 13 مهر 1403

زنجانی‌ها روز خنکی را سپری کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجانی‌ها روز خنکی را سپری کردند

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی 24 ساعت گذشته با دمای 8 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان چهارمین استان خنک کشور ثبت شد.

حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده شهرکرد با دمای 3+ درجه سانتیگراد نخستین و همدان و یاسوج نیز با دمای 7+ درجه سانتیگراد دومین مرکز استان کشور به لحاظ خنکی هوا به ثبت رسیدند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را 9 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت 3 درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای 3+ درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه های زنجان گزارش شد و گیلوان در شهرستان طارم نیز با 31+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه میزان دمای هوای زنجان از امروز / چهارشنبه / تا پایان هفته تغییر محسوسی نخواهد کرد، اظهار داشت: از بعدازظهر امروز تا پایان هفته نیز بارش های پراکنده نقاط مختلف این استان را در بر خواهد گرفت که بارندگی ها به صورت رگبار و توام با رعد و برق خواهد بود و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته وزش باد نسبتا شدید تا شدید را هم خواهیم داشت و احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی به افراد توصیه کرد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و همچنین حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق و توقف یا عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان خشکیده و کهنسال و تاسیسات شهری و روستایی با استحکام کم، پرهیز کنند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*