یک‌شنبه 15 مهر 1403

زنجان، استان پیشرو در آموزش و توانمندسازی دهیاران است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان، استان پیشرو در آموزش و توانمندسازی دهیاران است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: با توجه به ارزیابی های انجام گرفته از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص برنامه‌های آموزشی دهیاران در سال گذشته و نیمه نخست امسال، عملکرد دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان مطلوب ارزیابی شده و زنجان در این زمینه رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

محمدرضا هادوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توانمندسازی و آموزش دهیاران و نیروهای شاغل در دهیاری ها تاثیر مهم و مستقیمی در بهبود ارائه خدمات و اجرای طرح های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در سطح روستاها دارد.

وی با بیان اینکه تا سال 1392 در هیچ یک از روستاهای 30تا 50 خانوار استان دهیاری تأسیس نشده بود، گفت: ظرف 6 سال گذشته در همه روستاهای 30 تا 50 خانوار استان که 156 روستا شامل می شد، دهیاری تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 97 درصد جمعیت روستایی در استان زنجان، تحت پوشش خدمات دهیاری ها قرار دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری زنجان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت روستایی در کشور منفی 76 صدم درصد است، گفت: در روستاهای پرجمعیت استان با توجه اجرای طرح‌های اشتغالزایی و پروژه های عمرانی، جمعیت تا حدودی تثبیت شده است و در 2 سال اخیر نتایج سیاست های اقتصادی و عمرانی دولت در مناطق روستایی منجر به افزایش مهاجرت معکوس به ویژه به روستاهای با قابلیت تولید محصولات صادرات محور شده است.

هادوی افزود: اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌های این استان از سال 92 تا 98، بیش از 337 میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در سال 92، حدود 385 درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج سرشماری سال 95، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر 346 هزار نفر است که این میزان 38 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود. استان زنجان 935 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.

*س_برچسب‌ها_س*