شنبه 14 مهر 1403

زنجان در تخصیص زمین طرح ملی مسکن در جایگاه برتر کشوری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در تخصیص زمین طرح ملی مسکن در جایگاه برتر کشوری است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این استان در زمینه ثبت نام و تخصیص زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور رتبه برتر را دارد و طبق آمارها حدود 80 درصد تخصیص ها نیز به جوانان سنین زیر 35 سال اختصاص دارد.

مسعود بیات منش روز چهارشنبه در شورای مسکن استان با اشاره به اینکه 28 هزارو 691 نفر در سطح این استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد 23 هزارو 921 نفر در شهر زنجان، یک‌هزار و 141 نفر در ابهر و سه هزارو 729 نفر در سایر شهرها در سه مرحله اعلامی ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: متولی اجرای طرح ملی اقدام مسکن در شهرهای زنجان و ابهر اداره کل راه و شهرسازی است و طبق تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت انجام می گیرد که تامین زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: از تعداد ثبت نام کنندگان 14 هزار و 609 نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد 13 هزار و 54 نفر در شهرستان زنجان، 277 نفر در ابهر و یک هزار و 278 نفر در سایر شهرستانها شامل می شود.

به گفته وی از مجموع 14 هزار تایید شده نهایی استان تاکنون 12 هزار و 306 نفر مبلغ اولیه 40 میلیون تومان را پرداخت کرده اند.

بیات منش تاکید کرد: برای 10 هزارو 735 واحد مسکونی پروژه تخصیص داده شده یعنی در حال ساخت و ساز است که برای این تعداد واحد مسکونی بانک مسکن چهار و نیم میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود متقاضیان هم بیش از 600 میلیارد تومان بوده که 200 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

بیات منش خاطرنشان کرد: تاکنون 9 هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن در استان پیمان سپاری شده است و برای سه هزار نفر کمبود زمین وجود داشت که این مشکل برطرف شد.

*س_برچسب‌ها_س*