شنبه 14 مهر 1403

زنجان سومین استان خنک ایران ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان سومین استان خنک ایران ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی 24 ساعت گذشته به عنوان سومین استان سرد کشور ثبت شد.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده میزان دمای هوای زنجان 6+ درجه سانتیگراد گزارش شد و شهرکرد و همدان نیز به ترتیب با دمای 4 و 5/5 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب اولین و دومین مراکز استان کشور به لحاظ خنکی هوا به ثبت رسیدند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را 26 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت 3 درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه و چورزق در شهرستان طارم، به ترتیب با دمای یک و 31 درجه سانتیگراد خنکترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شدند.

این کارشناس هواشناسی، افزود: برای ساعات بعدازظهر امروز / دوشنبه / بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پی بینی می شود و فردا / سه شنبه / نیز سامانه بارشی، اغلب مناطق این استان را تحت تاثیر قرار داده و به شکل رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و احتمال تگرگ خواهد بود و از اواخر وقت چهارشنبه نیز از استان خارج خواهد شد.

سلطانی، تصریح کرد: روز شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز به علت ورود سامانه بارشی، شاهد بارندگی در نقاط مختلف استان زنجان خواهیم بود و در مجموع طی این چند روز میزان بارش ها در این استان خوب خواهد بود.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*