یک‌شنبه 8 مهر 1403

زنگ "آغاز نصرالله" در مدارس؛ برنامه‌های شهادت سید مقاومت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زنگ "آغاز نصرالله" در مدارس؛ برنامه‌های شهادت سید مقاومت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های پیشنهادی برای مدارس به مناسبت شهادت سید مقاومت را تشریح کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای مدارس به مناسبت شهادت سید مقاومت گفت: زنگ "آغاز نصرالله" و اختصاص ساعت درسی برای معرفی جنبه‌های شخصیتی شهید مقاومت با استفاده از محتواهای کانال آخراشه در شبکه شاد یکی از برنامه‌ها در مدارس است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در این راستا، آنان را در قالب اهتزاز پرچم حزب الله لبنان در مراسم صبحگاه مدارس، تجمع دانش‌آموزی اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، همخوانی سرودهای بارگذاری شده در کانال سرود ایران، معرفی پروفایل ساز با تصویر شهید سیدحسن نصرالله و نصب تمثال سید مقاومت در مدرسه بیان کرد.

اینفوگرافیک | شهید سید حسن نصرالله

پورثانی در ادامه برنامه‌هایی را ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در راستای گرامیداشت شهدای مظلوم جبهه مقاومت، به ویژه شهید سرافراز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، دانش‌آموزان و فرهنگیان ایران اسلامی روز یکشنبه 8 مهر ماه همراه با سایر آزادی خواهان جهان با در نظر گرفتن 8 اصل، تبیین پیام مهم رهبری برای دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس، تبیین چرایی لزوم پاسخ مشروع و مقتدرانه ایران نسبت به جنایات اسرائیل بر اساس مطالبات عمومی، جلوگیری از هرگونه تخریب و تضعیف اشخاص در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت اظهارات نظر مسئولین در سطوح مختلف، طراحی و تصویر سازی از حمایت گسترده مردمی از گروه‌های مقاومت، تأمل در بازنشر اطلاعات و تحلیل‌های دوقطبی کننده در جامعه، تولید محتوا به زبان‌های عربی، انگلیسی، ترکی و... برجسته کردن اخبار مربوط به التهاب و به هم ریختگی و آشوب در داخل رژیم صهیونیستی و ترس از واکنش جبهه مقاومت، برنامه‌هایی اجرا کردند.

وی برنامه‌های اجرا شده در مدارس را شامل موراد زیر عنوان کرد:

- همخوانی سوره حمد و سه مرتبه سوره توحید برای شادی روح شهدا. - امضای یک طومار مدرسه و پیگیری از سازمان ملل جهت برخورد با عاملین این جنایت. - انتشار تصاویر و متن‌های مرتبط با شهدای مقاومت در گروه یا کانال مدرسه. - برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس، ادارات، مراکز دارالقرآن و... با حضور دانش‌آموزان قاری شهرستان و استان. - قرائت زیارت عاشورا به نیت شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان با حضور فرهنگیان. - رجز خوانی میدانی، به صورتی که یکی از دانش‌آموزان با سربند لبیک یا حسین / لبیک یا خامنه‌ای روی چهارپایه ایستاده و سایر دانش‌آموزان به صورت دایره‌وار در اطراف او قرار می‌گیرند سپس با قرائت رجز میدانی و همراهی دانش‌آموزان برنامه را اجرا می‌کند. - تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و فرهنگیان در استفاده از یک پروفایل مناسب با شهادت "حسن نصرالله". - استفاده از هشتگ مناسب در محتواهای تولیدی کانال‌ها و گروه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی. - حضور تشکل‌های دانش‌آموزی با لباس رسمی در مراسم. - انتخاب اسم یکی از کلاس‌ها یاکتابخانه و نمازخانه به عنوان شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله. - اختصاص پنج دقیقه ابتدایی تمامی دروس فردا به تبیین اهداف و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و بیان بشارت‌ها و بیداری جوامع بشری. - تهیه پرچم حزب الله، لبنان و فلسطین توسط دانش‌آموزان و نصب در مدرسه. - سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا توسط دانش‌آموزان و معلمان در مراسم آغازین. برپایی موکب و هیئت‌های دانش‌آموزی به یاد شهدای جبهه مقاومت و پذیرایی از دانش‌آموزان همراه با بخش مداحی‌های حماسی. - پیش بینی یک میز و استقرار قرآن و رحل، قاب عکس شهدای مقاومت، پرچم ایران و حزب الله، گل، شمعدان و شمع. - برگزاری مسابقه انشا نویسی و یا نقاشی با موضوع شهید جبهه مقاومت. - راه‌اندازی پویش‌های نقش من در محور مقاومت در فضای مجازی.