پنج‌شنبه 19 مهر 1403

زنگ ایثار در مدارس البرز نواخته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنگ ایثار در مدارس البرز نواخته شد

کرج - ایرنا - زنگ ایثار با شعار" ما مقاوم هستیم " به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس روز سه شنبه در مدارس استان البرز نواخته شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در آیین نواختن زنگ ایثار در مدارس گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای یادآوری رشادت ها و جانفشانی های رزمندگانی است که عزت و اقتدار این کشور مدیون آنها است. فرشته فهمیده برترویج فرهنگ شهادت و ایثار دربین دانش آموزان تاکید کرد و یادآورشد: اگر ما در امنیت و آرامش به زندگی می پردازیم آنرا باید مدیون خون پاک شهدا باشیم. وی خاطرنشان کردوی تصریح کرد: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لایه‌های مختلف جامعه می‌توان بر بسیاری از آسیب های اجتماعی فائق آمد و همین موضوع نشان می دهد که مسئولان دستگاه ها وظیفه ای مهم در برابر توسعه فرهنگ دارند. فهمیده اضافه کرد: زنگ ایثار یکی ازبرنامه هایی است که امسال با توجه به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دراستان البرز برگزار شد که باردیگر اعلام کنیم ما ملت امام حسینیم. وی ادامه داد: باید بتوان این مجاهدت ها را به روش های مختلف و البته جذاب که مرتبط با رده سنی دانش آموزان باشد به نسل جدید معرفی کرد تا بدین وسیله دانش آموزان شهدا را به عنوان الگوی زندگی خود بشناسند و برگزینند. وی عنوان کرد: امروز میثاق نامه دانش آموزان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس نیز قرائت شد. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزاضافه کرد: دانش آموزان البرز امروز همه ندای لبیک یا خامنه ای سر می دهند تا بگویند همه سرباز ولایتند. وی بیان داشت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به ما نشان داد یک انسان چقدر می تواند بزرگ و فراتر از ظرف های زمان و مکان در قلب همه مردم جا شود.

فهمیده تاکید کرد: ما قصه شجاعت، ایمان و دینداری شهید سلیمانی را برای دانش آموزان این سرزمین بازگو می کنیم تا همه راه این سردار سرافراز اسلام را ادامه دهند و سرباز وطن باشند.

امروز زنگ ایثار و مقاومت با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در2 هزارو 783 کد مدرسه استان البرز نواخته شد.

استان البرز 500 هزار دانش آموز 24هزار فرهنگی دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*