دوشنبه 16 مهر 1403

زوج‌های جوان در یزد جهیزیه قسطی دریافت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زوج‌های جوان در یزد جهیزیه قسطی دریافت می‌کنند

یزد - ایرنا - مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج یزد گفت: برای زمینه‌سازی و کمک به انجام آسان و بدون دغدغه ازدواج به زوج‌های جوان استان جهیزیه مناسب با همکاری اصناف به صورت قسطی تحویل آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت ازدواج آسان اشاره کرد و افزود: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آبرومند به زوج‌های متقاضی، جهیزیه با قیمت مناسب و کامل به ارزش 360 میلیون ریال در اقساط 24 ماهه تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: این شبکه علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره با تمامی اصناف فعال در امر ازدواج بر حسب ضرورت در بخش‌های مختلف ارتباط دارد و زوج‌های جوان را برای تامین نیازها با قیمت مناسب معرفی می‌کند تا شاهد ترویج فرهنگ این امر مقدس در بین جوانان باشیم.

به گفته این فعال اجتماعی در حوزه جوانان، زوج‌های جوان برای اطلاع از فعالیت و ثبت‌نام در شبکه فعالان ازدواج می‌توانند برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن 36304900 تماس بگیرند و یا به دفتر این موسسه به نشانی یزد، خیابان مهدی (عج)، کوچه جنب مسجد صاحب‌الزمان (عج) مراجعه کنند.

امامی خاطرنشان کرد: این شبکه از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده است و با همکاری سایر نهادها و تشکل‌ها برای رفع دغدغه خانواده‌ها در ازدواج فرزندان به تلاش خود ادامه می‌دهد و برای گسترش فعالیت‌ها و ترویج بیشتر ازدواج به همکاری خیران و مردم مومن نیاز است.

سال گذشته 500 نفر از زوج‌های جوان از خدمات مختلف و حدود 100 نفر از جهیزیه شبکه فعالان ازدواج استان بهره‌مند شدند.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.

همچنین استاندار یزد اول مردادماه امسال گفته بود: از گذشته تاکنون روندهای سنتی و همچنین کمک‌های عمومی و خیری نقش مهمی در ازدواج آسان داشته است و اکنون باید در دنیای مدرن، این سنت گذشته پررنگ تر شود.

محمدعلی طالبی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به اینکه نباید بگذاریم این سنت‌ها رو به فراموشی رود و از این سنت‌های خیری در ازدواج‌های آسان استفاده شود، افزود: علاوه بر مصوبات کشوری باید تسهیلاتی را در استان هم فراهم کنیم لذا می‌توانیم از ظرفیت بانک‌های قرض الحسنه و موسسه هایی که در این زمینه فعالیت دارند در راستای تعریف وام‌های قرض الحسته بهره‌مند شد.

وی گفت: طرح ملی مسکن نیز موقتی نیست و سال‌های آینده هم دنبال خواهد شد و در زمینه تامین مسکن زوج‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، حمایت خواهند شد و بهترین تسهیلات هم باید برای خیرینی که در حوزه مسکن جوانان فعالیت دارند فراهم شود.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به برترشدن استان در زمینه امور جوانان با اشاره به برگزاری بیش از 200

کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سال 98 اظهار کرد: در زمینه ارایه مشاوره‌های ازدواج اقدامات موثری صورت گرفته تا بتوانیم مشاوره‌های لازم در بحث تسهیل در امر ازدواج آگاهانه که بر اثر آن تداوم داشته و آسان و پایدار باشد.

مسعود شریعتی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از هرگونه تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های هفته ازدواج با استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی طراحی شده است.

همچنین مدیر کل ثبت احوال یزد با بیان اینکه شاخص عمومی ازدواج کشور در سال 97، 6.9 درصد بود گفت: این شاخص در استان یزد، 5.8 درصد ثبت شد و این استان را در جایگاه 26 کشور از لحاظ تعداد ازدواج قرار داده است.

محمد مکرمی در 12 مردادماه سال 88 در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش 8.7 درصدی ازدواج دراستان در سال 97 نسبت به سال 96 تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، یکهزار و 584 مورد و در سال گذشته مجموعا 6 هزار و 463 مورد ازدواج در استان ثبت شد.

وی متوسط سن ازدواج پسران و دختران در استان را به ترتیب 28.3 و 23.3 سال بیان کرد و گفت: این رقم برای پسران در کشور 29.5 و برای دختران 24.6 سال است.

*س_برچسب‌ها_س*