چهارشنبه 2 خرداد 1403

زیرساخت های پرواز برای انجام عملیات حج از استان همدان فراهم نیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
زیرساخت های پرواز برای انجام عملیات حج از استان همدان فراهم نیست

سخنگوی ایران ایر گفت: با توجه به نزدیک شدن انجام عملیات حج، هنوز زیر ساخت های لازم برای پرواز در استان همدان فراهم نشده است.

آقای حسام قربانعلی گفت: امسال 89 هزار حاجی از سوم خرداد ماه توسط ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام می شوند و ما امسال از21 مبدا عملیات حج را انجام خواهیم داد.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده و برگزاری جلسات با استانداری ها و شوراهای حج، امسال فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای برگزاری این حج توسط تمامی دستگاه ها ضروری است.

اومی گوید: با توجه به برگزاری جلسات متعدد، تمامی استان ها تاکنون حمایت داشته اند، اما تا به امروز زیر ساخت ها برای ایستگاه هوایی در استان همدان تامین نشده است چراکه امکان انجام پرواز از این استان وجود ندارد.

قربانعلی گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته هنوز هیچ کس پاسخ گو نبوده و از مبدا در این حوزه مشکلات زیادی وجود دارد و با توجه به آنکه چند استان هم جوار از این استان پرواز دارند؛ بنابراین تامین نکردن زیر ساخت ها ممکن است مشکلاتی را در این حوزه فراهم کند.

او اگفت: ایران ایر از استان همدان ایستگاه ندارد و ما توقع داریم با توجه به آنکه یک سال از آخرین پرواز حج گذشته است، تسهیلات لازم برای انجام عملیات پرواز از این استان صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی