سه‌شنبه 24 مهر 1403

ساختمان اداری قدیم بندر خرمشهر ثبت ملی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساختمان اداری قدیم بندر خرمشهر ثبت ملی شد

آبادان - ایرنا - مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در راستای ارتقا و رونق گردشگری ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی چهارشنبه اظهار کرد: ثبت ملی ساختمان قدیم بندر خرمشهر مسیر نگهداری این بنای با ارزش که قدمت64 ساله دارد و در زمان اشغال خرمشهر مقر نیروهای بعثی در دوران مقاومت 45 روزه بوده است و همچنین بعد از آزاد سازی خرمشهر در طول دوران جنگ تحمیلی به عنوان سنگر رزمندگان استفاده می شد و حفظ آثار دفاع مقدس بر دیوار های این ساختمان را هموار خواهد کرد.

وی افزود: ساختمان قدیمی اداره بندر خرمشهر به دلیل قرارگیری در کنار اروندرود مرز آبی با عراق بعنوان یکی از مکان‌های استراتژیک مهم در دوران دفاع مقدس بود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی موزه" دریا و تاریخ دریانوردی"در این بنا خبر داد و گفت: بمنظور ارتقا و رونق گردشگری در نظر است ساختمان قدیم بندر خرمشهر احیا و بازسازی شود و در آن موزه دریایی راه اندازی شود.

اسعدی خاطر نشان می شود: پیش از جنگ تحمیلی نزدیک به چهار میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر صورت میگرفت و نزدیکی این بندر به مراکز مهم جمعیتی، اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی و وجود رودخانه آب شیرین اروند و همچنین استقرار راه آهن، فرودگاه و جاده های ترانزیتی به همراه نیروی کار فعال جایگاه استثنایی به آن بخشیده بود.

*س_برچسب‌ها_س*