چهارشنبه 18 مهر 1403

ساخت‌وساز مترو اطراف حافظیه متوقف می‌شود

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ساخت‌وساز مترو اطراف حافظیه متوقف می‌شود

اقتصادنیوز: گسترش پروژه مترو در مجاورت حافظیه شیراز تا انجام بررسی‌های کارشناسی با دستور مستقیم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متوقف شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، در روزهای اخیر انتشار خبری مبنی بر توسعه خط دو متروی شیراز تا مجاورت حافظیه نگرانی‌هایی را برای فعالان حوزه میراث فرهنگی و دوست‌داران ادبیات و فرهنگ کشورمان ایجاد کرده بود. موضوعی که سبب شد تا شماری از فعالان این حوزه نگرانی خود را از طرق مختلف به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیران شهری شیراز و... منتقل کنند.

در نتیجه این پیگیری‌ها نیز سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستور داد تا پروژه احداث و گسترش خط دو متروی شیراز در مجاورت حافظیه تا انجام بررسی‌های کارشناسی متوقف شود.

خبر مرتبط اظهار نظر جدید صالحی امیری درباره ظرفیت گردشگری سیستان و بلوچستان

اقتصادنیوز: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیتی که دارد، می تواند یکی از قطب های گردشگری سلامت کشور شود.

صالحی امیری تاکید کرده که گسترش خط دو متروی شیراز به هیچ عنوان نباید به این مجموعه آسیبی وارد کرده یا آن را در معرض آسیب قرار دهد، در همین راستا نیز بررسی‌های کارشناسی با دستور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شده و نتایج آن اعلام خواهد شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ساخت‌وساز مترو اطراف حافظیه متوقف می‌شود 2