پنج‌شنبه 5 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه گسترش

با یکپارچه‌سازی فرآیندهای پنجره واحد تجارت الکترونیکی (ecsw.ir) و درگاه خدمات مالیاتی (my.tax.gov.ir)، پیش‌نیازهای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی شامل اینماد و کد رهگیری مالیاتی به صورت همزمان و بدون نیاز به ورود و ثبت مجدد اطلاعات امکان‌پذیر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به دنبال شکایت از سازمان امور مالیاتی کشور و درخواست ابطال بند 4 بخشنامه شماره 200/5549/ ص مورخ 1401/3/26 این سازمان در خصوص اینکه واریز به حساب‌های بانکی از طریق ابزار پرداخت‌های بانکی از جمله دستگاه‌های کارتخوان بانکی، تجاری نبوده و اثبات غیردرآمدی بودن آن با مؤدی است، این مقرره پس از بحث در هیئت عمومی ابطال شد. در رای مزبور آمده است: اولاً...

خبرگزاری تسنیم

با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، واریز به حساب‌های بانکی از طریق ابزار پرداخت‌های بانکی از جمله دستگاه‌های کارتخوان بانکی تجاری نبوده و اثبات غیردرآمدی بودن آن با مامور مالیاتی است.

وب‌گاه عصر ایران

با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، صرف انجام تراکنش‌های بانکی جنبه درآمدی ندارد و بار اثبات در این خصوص براساس بند‌های 11 و 18 دستورالعمل مزبور برعهده مامورین مالیاتی است، نه مؤدیان

خبرگزاری خبرنگاران جوان

با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، واریز به حساب‌های بانکی از طریق ابزار پرداخت‌های بانکی از جمله دستگاه‌های کارتخوان بانکی تجاری نبوده و اثبات غیردرآمدی بودن آن با مودی می‌باشد.

خبرگزاری دانا

به دنبال شکایت از سازمان امور مالیاتی کشور و درخواست ابطال بند 4 بخشنامه شماره 200/5549/ ص مورخ 1401/3/26 این سازمان در خصوص اینکه واریز به حساب های بانکی از طریق ابزار پرداخت های بانکی از جمله دستگاه های کارتخوان بانکی تجاری نبوده و اثبات غیردرآمدی بودن آن با مودی می باشد و این مقرره پس از بحث در هیات عمومی ابطال شد.

خبرگزاری مهر

هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: واریز به حساب‌های بانکی از طریق ابزار پرداخت‌های بانکی از جمله دستگاه‌های کارتخوان امر تجاری تلقی نمی‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه صدور گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم (صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی) گفت: تاکنون بیش از 30 هزار گواهی موضوع ماده 186 به صورت برخط از طریق این سامانه صادر شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

با یکپارچه‌سازی فرآیند‌های پنجره واحد تجارت الکترونیکی، پیش‌نیاز‌های دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکار‌های اینترنتی امکان‌پذیر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، کسب‌وکار‌های اینترنتی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و فعالیت خود طبق قوانین و مقررات نیازمند دریافت اینماد و کد رهگیری مالیاتی هستند. در این زمینه طبق ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب 1398 «بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان [امور مالیاتی کشور] ظرف مدت یک سال...

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز آموزش مالیاتی کشور با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه به‌تنهایی نسخه نجات‌بخش اقتصاد ایران نیست، گفت: با فرض اجرای کامل در کنار اصلاح ساختارهای اقتصادی می‌توان اتفاقات مثبتی را متصور شد.

خبرگزاری دانا

احمد جمالی گفت: با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران ترخیص کالاهای این محدوده‌ها با صدور چک برای مالیات بر ارزش افزوده تسهیل و تسریع شد.

خبرگزاری مهر

احمد جمالی گفت: با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران ترخیص کالاهای این محدوده‌ها با صدور چک برای مالیات بر ارزش افزوده تسهیل و تسریع شد.

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس اقتصادی با بیان این که مشکل کاهش ارزش پول ملی از ارزفروش شدن دولت‌ها و دادن نقش مبادله‌ای به دلار و طلا طی 50 سال گذشته نشات می‌گیرد گفت: تنها راه بازگشت اعتبار به ریال باز پس‌گیری این امتیاز از دلار و طلا با اجرای مالیات عایدی سرمایه است.