پنج‌شنبه 5 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

خبرگزاری مهر

وزارت اقتصاد اعلام کرد: با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی در 9 ماه سال جاری بیش از 348 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که 38 هزار میلیارد تومان مربوط به آذرماه است.

وب‌گاه گسترش

طرح مالیات بر عایدی سرمایه حدود دو سال است که در مجلس برای تصویب و قانون شدن معطل مانده بود در حالی که کلیات آن تصویب شده بود. تصویب و اجرای این طرح می‌تواند تقاضای سفته بازی و سوداگری در بازارهای غیرمولد مانند خودرو، ارز، طلا و... را به شدت کاهش دهد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

منظور گفت: آمادگی لازم برای اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان وجود دارد و اجرای تدریجی و مرحله‌ای بهترین شیوه اجرای این قانون است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آمادگی‌های به وجود آمده برای اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: براساس ملاحظات کارشناسی و ضرورت رعایت انواع مولفه‌های اقتصادی و اجتماعی نظیر آموزش و آگاهی سازی، اجرای تدریجی و مرحله‌ای بهترین شیوه اجرای این قانون است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف از افراد تجاری برای معرفی به سازمان امور مالیاتی حساب فروش در نظر گرفتند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: با یکپارچه‌سازی فرایند‌های پنجره واحد تجارت الکترونیکی و درگاه خدمات مالیاتی، پیش‌نیاز‌های دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکار‌های اینترنتی امکان‌پذیر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پس از ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان در اواخر سال گذشته که در چارچوب اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان انجام شد، شاهد استفاده از اطلاعات تراکنش‌های بانکی در رسیدگی به اظهارنامه‌های عملکرد سال 1400 و همچنین اظهارنامه برآوردی مودیان تبصره 100 بودیم. در این بین اما اعتراضات متعددی در خصوص رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی به وجود آمده است...

خبرگزاری تسنیم

رئیس کل سازمان مالیاتی در بخشنامه‌ای به ادارات کل مالیات نحوه اعمال ضریب سود عمکلرد را ابلاغ کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری گفت: حساب فدراسیون با رایزنی و پیگیری و مساعدت سازمان امور مالیاتی، باز شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی در 9 ماه سال جاری بیش از 348 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که 38 هزار میلیارد تومان مربوط به آذرماه است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ اخذ مالیات بر عایدی سرمایه سیاستی است که در اغلب کشورهای جهانی اجرایی شده و توانسته است باعث کاهش رغبت سرمایه‌گذاران به بازارهایی مانند طلا، سکه، ارز و... شود. پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن این مالیات در اقتصاد ایران نیز شاهد کاهش سوداگری در بازارهای غیر مولد باشیم. در همین راستا خبرنگار اقتصادی دانشجو گفت و گویی با محمد مهدی بنده علی نایینی، کارشناس اقتصادی،...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در راستای مقابله با فرار مالیاتی، برای تمامی مودیانی که از حساب، کارت بانکی یا دستگاه کارت‌خوان دیگری برای کتمان درآمد یا اجتناب از پرداخت مالیات استفاده می‌کنند، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه مربوط به درآمدی بودن کلیه ورودی به دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت لازم است سازمان امور مالیاتی در خصوص تغییرات احتمالی در نحوه رسیدگی به اظهارنامه‌ها و اعتراض مودیان شفاف‌سازی کند.

خبرگزاری مهر

پیش‌نیازهای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی شامل اینماد و کد رهگیری مالیاتی به صورت هم‌زمان امکان پذیر شد.