شنبه 15 اردیبهشت 1403

سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی

وب‌گاه عرشه آنلاین

تامین معاش افراد در ایام سالمندی و بازنشستگی به عنوان حق بشری به رسمیت شناخته شده است. در ایران اما به دلیل مشکلات متعددی که در این سال‌ها گریبان صندوق‌های بازنشستگی را گرفته، زمزمه‌های بروز بحران در این صندوق‌ها رسا‌تر از پیش شنیده می‌شود. بارها شنیده شده که وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در ایران بحرانی شده و این صندوق‌ها برای ادامه حیات خود بیش از پیش به بودجه دولت وابسته شده‌اند. اکنون،...

وب‌گاه خبر آنلاین

تصویب «افزایش سن بازنشستگی» و «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» که در ماه‌های پایانی سال گذشته در صدر اخبار قرار گرفت، برای اجرا نیازمند تخصیص اعتبار بود که با توافق دولت و مجلس مقرر شد در لایحه بودجه امسال 50 همت برای آن در نظر گرفته شود؛ اما از سوی دیگر لازمه این اجرا «تهیه آیین‌نامه و ساز و کارهای اجرایی توسط سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه» و ابلاغش به صندوق‌های بازنشستگی است...

وب‌گاه گسترش

سازمانی مشخص، براساس ماده 35 قانون تأمین‌اجتماعی و با رعایت ضوابط قانونی، از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درباره تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال میزان دستمزد مقطوع را تعیین می‌کند.

وب‌گاه گسترش

اوخر اسفند سال گذشته بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی به مبلغ 130 همت، تصویب کرد.

وب‌گاه گسترش

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی قرار است مبلغ وام بازنشستگان به 30میلیون تومان افزایش یابد؛ اما هنوز ثبت نام آغاز نشده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

برای بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه 75 درصد همسان‌سازی انجام شد ولی 25 درصد آن باقی ماند که با توجه به اینکه امسال آخرین سال برنامه ششم توسعه است و باید نهایتا امسال این 25 درصد باقی‌مانده انجام شود. تصویب «افزایش سن بازنشستگی» و «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» که در ماه‌های پایانی سال گذشته در صدر اخبار قرار گرفت، برای اجرا نیازمند تخصیص اعتبار بود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تامین معاش افراد در ایام سالمندی و بازنشستگی به عنوان حق بشری به رسمیت شناخته شده است. در ایران اما به دلیل مشکلات متعددی که در این سال‌ها گریبان صندوق‌های بازنشستگی را گرفته، زمزمه‌های بروز بحران در این صندوق‌ها رسا‌تر از پیش شنیده می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

نشست افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بدون حصول نتیجه خاتمه یافت.

وب‌گاه مشرق نیوز

مقرر شده است که باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس و باشگاه پرسپولیس به 4 بانک واگذار گردد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال 1403 را اعلام کرد. سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال 1403 را اعلام کرد. به گزارش عرشه آنلاین، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده 35 قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار در خصوص تغییر حداقل دستمزد...

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی اقتصادی دولت ضمن اعلام اینکه لایحه ساماندهی اجاره‌بها در شورای نگهبان در حال بررسی است، گفت: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد و متاسفانه این رویکرد که دولت به دلیل تامین بودجه خود تن به افزایش قیمت ارز می‌دهد یک رویکرد اشتباه است.

وب‌گاه ورزش سه

مدیران استقلال نسبت به این موضوع که ابتدا سهام باشگاه پرسپولیس واگذار می شود، معترض هستند.

وب‌گاه گسترش

نماینده‌ای از مجلس، تعیین ساز و کار پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را توسط مجلس به عنوان یک گام مثبت در جهت تأمین منابع بیمه کارگران تشویق کرد و بیان کرد که امیدوار است سازمان تامین اجتماعی تعهد خود را نسبت به کارگران در صف انتظار بیمه عملی کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی اقتصادی دولت ضمن اعلام اینکه ضمانت بانکی جایگزین دریافت نقدی مالیات و عوارض تولیدکنندگان شده است، گفت: سهم درآمدهای پایدار پارسال به 52 درصد و امیدواریم امسال هم به 60 درصد نزدیک شویم.

خبرگزاری تسنیم

به گفته وزیر اقتصاد قرار است در سال 1403، 130 همت از دارایی‌های دولت در قالب رد دیون به تامین اجتماعی واگذار شود که این مسئله می‌تواند منجر به ناتراز تر شدن تامین اجتماعی شود.

وب‌گاه گسترش

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی هستند.