شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

طی هفته‌های گذشته هم مواردی از واریانتی به نام XBB1.5 شناسایی شده که قابل انتقال‌ترین گونه ویروس تاکنون بوده است. بنابراین فعلا می‌توان گفت که واریانت XBB1.5 مسری‌ترین ویروس کرونا از ابتدا تا کنون است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس گروه پیشگیری قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح وضعیت کووید و واریانت‌های جدید آن در جهان و ایران، گفت: اگر وضعیت موجود ادامه یابد، احتمالا در بهار خیزی از کرونا خواهیم داشت و باید توجه داشته باشیم که برای کشور بسیار سخت خواهد بود که دوباره مانند زمستان 1398 در زمینه پاندمی کرونا دچار غافلگیری شویم.

وب‌گاه مشرق نیوز

سالانه 32 میلیون مورد سکته قلبی و مغزی در دنیا رخ می‌دهد که 50 درصد آنها ناشی از بیماری قلبی است، از این رو باید بیشتر مراقب قلب خود باشیم.

خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

وب‌گاه فرارو

رییس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درخصوص غلبه بر اضطراب کرونا ویروس، عنوان کرد: اضطراب می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته و بدن را در برابر بیماری‌ها تضعیف کند.

خبرگزاری تسنیم

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت که کووید -19 همچنان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی است و در بالاترین سطح هشدار قرار دارد.

وب‌گاه گسترش

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سیستم ایمنی بدن 95 درصد افراد استعداد ابتلا به بیماری جذام را ندارد، حتی اگر در تماس نزدیک با افراد مبتلا قرار بگیرند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که به رغم روشنگری‌ها و تلاش‌های فراوان هنوز هم بسیاری از مواد غذایی در جهان حاوی چربی‌های ترانس یا غیراشباع مصنوعی هستند که خطرناک و سمی محسوب می‌شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عامل بیماری جذام یک باکتری از خانواده باسیل‌هایی است که بیماری سل را به وجود می‌آورد. این باکتری بر روی تنه‌های عصبی می‌نشیند و نواحی که کنترل عملکرد اندام (دست‌ها و پاها) را برعهده دارد، درگیر می‌کند. درنتیجه بیمار دچار اختلالات حسی حرکتی شده و چشم‌های وی نیز ممکن است درگیر شوند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راه‌های انتقال بیماری جذام، گفت: سیستم ایمنی بدن 95 درصد افراد استعداد ابتلا به بیماری جذام را ندارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جزئیات ماجرای ارسال موفق نمونه‌ای از خون نادر ایرانی برای مادر بارداری در کشور عمان اعلام شد.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه فرارو

سالانه 32 میلیون مورد سکته قلبی و مغزی در دنیا رخ می‌دهد که 50 درصد آن‌ها ناشی از بیماری قلبی است، از این رو باید بیشتر مراقب قلب خود باشیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بنابر گزارش سازمان جهانی بهداشت، 99درصد از جمعیت جهان، هوای آلوده تنفس می‌کنند و متاسفانه هر ساله 7میلیون نفر در اثر آلودگی هوا، جان خود را زودهنگام از دست می‌دهند.