یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار نسبت به موج جدید ابتلا به کووید -19 گفت: «کرونا حتی به پایان خود نزدیک نشده است».

وب‌گاه مشرق نیوز

شیوع دوباره نسخه یا سویه جدید امیکرون در بسیاری از کشورها، مردم و مسئولان جهان را نگران کرده و موجب شده تا دولت‌ها و متخصصان بر ضرورت تزریق واکسن تقویتی سخن بگویند.

وب‌گاه عصر ایران

ابراهیم قادری: در حال حاضر سطح ایمنی بدن مردم کم شده و از طرفی واریانت BA5 که به تازگی در کشور به گردش افتاده از سرایت پذیری بالاتری برخوردار است.

وب‌گاه عصر ایران

محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی درباره سویه جدید کرونا گفت: اُمیکرون نسبت به سایر ویروس‌هایی که با آن درگیر بوده ایم سرایت پذیری بیشتری دارد، کووید 19 جهش‌های زیادی داشته و بسیاری از این جهش‌ها ختم به سویه‌های با واگیری بالا نشده و در بسیاری از کشورها محدود مانده است.

وب‌گاه گسترش

زنگ خطر خیز دوباره کرونا با افزایش موارد شناسایی شده مبتلا به بیماری کرونا و واکسینه نشدن حدود 14 میلیون نفر در کشوربه صدا در آمده است.

وب‌گاه الف

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه حدود 35 تا 40 درصد موارد کنونی ویروس در گردش کشور، از نوع BA.5 است، تاکید کرد: باید رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور، همچنان مورد توجه جامعه باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه حدود 35 تا 40 درصد موارد کنونی ویروس در گردش کشور، از نوع BA.5 است، تاکید کرد: باید رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور، همچنان مورد توجه جامعه باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه هفتاد و دومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: روند مبتلایان، بستری‌ها و اندکی هم مرگ و میر بیماران کووید 19 در کشور‌های جهان رو به افزایش است به گونه‌ای که در 4 منطقه از 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت این افزایش موارد، گزارش شده است. وی افزود: در روز‌های اخیر موارد ابتلا به کرونا در کشور به بیش از دو هزار و بستری‌های...

وب‌گاه فرارو

معدن آهن منبعی گرانبها است. با این وجود، آهن برای موجودات زنده نیز بسیار مهم است: از باکتری‌ها و قارچ‌ها گرفته تا پستاندارانی مانند ما انسان ها.

خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه حدود 35 تا 40 درصد موارد کنونی ویروس در گردش کشور، از نوع BA.5 است، گفت: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور، همچنان مورد توجه جامعه باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برپایه گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، چاقی بیماری است که سالانه میلیون‌ها قربانی می‌گیرد؛ بیماری که شوربختانه در ایران نیز روندی افزایشی داشته و 70 درصد مردم درگیر آن هستند. این بیماری به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا کودکان را هدف گرفته و آرام آرام نسل چاق‌تری را به جهان نوید داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه روند کرونا در بیش از 110 کشور جهان افزایشی است، گفت: ویروس غالب جهان در حال حاضر، BA.4 و BA.5 است البته در هند، زیرسویه BA.2.75 شناسایی شده که سازمان جهانی بهداشت، موارد آن را رصد می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

شهر شانگهای یک زیرسویه جدید از سویه اومیکرون ویروس کرونا را کشف کرده است.

وب‌گاه منیبان

فاطمه ترکمان‌اسدی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در روزهای اخیر، گفت: تکمیل دوره واکسیناسیون مانع از بروز موج جدید همه گیری ویروس کرونا در جامعه خواهد شد.

وب‌گاه 55 آنلاین

علائم رایج گونه اومیکرون شامل خستگی، خارش گلو، تب خفیف، تعریق شبانه، بدن درد و سرفه خشک می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیش از 6000 مورد ابتلا به آبله میمونی در 59 کشور از زمان شیوع این بیماری در ماه می پدیدار شده است.