یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 6000 مورد آبله میمون از 58 کشور در شیوع فعلی گزارش شده است.

وب‌گاه فرارو

دکتر طلعت مختاری آزاد: درباره زیرسویه‌های BA 4 و BA 5 در ایران گفت: سوال این است که آیا این ویروس وارد کشور شده است، پاسخ این است که بله؛ به طور کلی هیچ کشوری نمی‌تواند از انتقال و انتشار ویروس‌های تنفسی جلوگیری کند. این ویروس هم وارد ایران شده و فعلا در شروع آن هستیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: هنوز بیماری‌زایی دو زیرسویه BA4 و BA5 به شدت دلتا نیست و ملایم‌تر از دلتاست، اما نمی‌دانیم در آینده به چه صورت خواهد بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

تنها 9 درصد از واکسن‌های تزریق شده در ایران علیه کرونا، تولید شده توسط شرکت‌های داخلی هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

صدای گام های سنگین ویروس وحشی کرونا به خوبی شنیده می شود و این بیماری مرموز و کُشنده باردیگر جان تازه ای گرفته و آماده شده تا افراد مختلف و زیادی را مبتلا کرده و جان بسیاری را هم بگیرد؛ در نتیجه عقل حکم می کند رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان مد نظر قرار گرفته و واکسیناسیون با جدیت دنبال شود.

وب‌گاه عصر ایران

عفونتی که به‌واسطه آبله میمونی اتفاق می‌افتد دارای علائمی چون ایجاد راش‌ها و ناهنجاری‌های پوستی، تب، سردرد، دردعضلانی در پشت، احساس انرژی کم و از شاخص‌های مهم آن تورم غدد لنفاوی است، اصولاً بیماری خودمحدودشونده است و در معدود افراد فرآیند بیماری تشدید می‌شود و میزان مرگ ومیر در دنیا در بدترین شرایط 11 درصد اعلام شده است که بیشتر در کودکان و جوان‌ترها گزارش شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) از فوت دو بیمار دیگر مبتلا به آبله میمونی خبر داد.

وب‌گاه فرارو

سازمان جهانی بهداشت احتمالاً به زودی برای گسترش آبله میمون اعلام وضعیت اضطراری کند.

خبرگزاری تسنیم

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 6000 مورد آبله میمون از 58 کشور گزارش شده و جلسه‌ای اضطراری تشکیل خواهد داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت احتمالاً به زودی برای گسترش آبله میمون اعلام وضعیت اضطراری کند.

وب‌گاه الف

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان افزایش یافته و خواستار اقدام دولت‌ها برای مهار همه‌گیری شد.

وب‌گاه فرارو

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که در چهار منطقه از شش منطقه زیر نظر این سازمان، موارد ابتلا به کووید -19 طی دو هفته گذشته 30 درصد جهش یافته است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به افزایش 30 درصدی کووید -19 در جهان طی دو هفته گذشته هشدار داد.