یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری تب کریمه کنگو در غرب کشور، بر ضرورت رعایت جدی موارد بهداشتی در فرایند قربانی کردن دام‌ها در آستانه عید قربان تاکید کرد.

وب‌گاه فرارو

این ویروس معمولاً افراد را از طریق نیش جوندگان یا حیوانات کوچک آلوده می‌کند و نه از طریق انتقال فرد به فرد. در بخش‌هایی از آفریقا بومی است و باعث تب، بدن درد، لرز و خستگی می‌شود. آبله میمونی می‌تواند در موارد جدی‌تر باعث ایجاد بثورات و ضایعات در صورت، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«سازمان جهانی بهداشت» از شناسایی دو مورد ابتلا به «بیماری ویروسی ماربورگ» در غنا خبر داد.

وب‌گاه فرارو

بازای هر هزار نفر فرد زنده روی زمین 973 نفر به طور مرتب سموم موجود در هوا را استنشاق می‌کنند. تنها حدود 27 نفر این سموم را استنشاق نمی‌کنند. یعنی تقریبا با اطمینان می‌توان گفت شما هم در زمره افرادی هستید که این سموم را استنشاق می‌کنند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری دانا

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: یکی از مشکلات اصلی در این روزها این است که هنوز ما متولیان سلامت در کشور نمیدانیم واریانت غالب کرونا در کشور چه واریانتی است و این ندانستن هم به این خاطر است که نظام مراقبت ژنومیک نداریم که این یعنی بحران و در زمان بحران تعامل‌های علمی و اجرایی باید افزایش پیدا کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نوشت: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موارد ابتلا به آبله میمون 77 درصد افزایش یافته و به 6 هزار و 27 نفر رسیده است.

وب‌گاه فرارو

آبله میمونی ویروسی است که در موارد نادر از حیوانات وحشی مانند موش‌ها به انسان سرایت می‌کند. این بیماری مربوط به آبله است و از خانواده ویروس‌های مشابه است. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، افراد مبتلا به آبله میمونی ممکن است تا چهار هفته مسری باشند و باید تا بهبودی کامل ایزوله شوند.

وب‌گاه مشرق نیوز

به گفته سازمان جهانی بهداشت، خطر فعلی ابتلا به آبله میمونی برای عموم مردم کم است.

وب‌گاه عصر ایران

"آرشیا خان" (Arshia Khan)، استاد علوم رایانه دانشگاه مینه‌سوتا گفت: من بسیار هیجان‌زده هستم که همراه با دانشجویانم، به استقرار ربات‌های انسان‌نما در خانه‌های سالمندان پرداخته‌ایم تا با مراقبت از سالمندان، تاریخ‌سازی کنیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت آخرین آمار موارد مبتلا به وبا در کشور را 37 نفر اعلام کرد و گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت نکات بهداشتی بویژه بهداشت دست‌ها، دقت در استفاده از آب سالم و... است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت آخرین آمار موارد مبتلا به وبا در کشور را 37 نفر اعلام کرد و گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت نکات بهداشتی بویژه بهداشت دست‌ها، دقت در استفاده از آب سالم و... است.

وب‌گاه خبر آنلاین

انسان به صورت مستقیم در مواجهه با طیف وسیعی از مخاطرات ناشی از پدیده گرد و غبار قرار دارد؛ پدیده گرد و غبار می‌تواند تهدیدی برای سلامتی افرادی که در مواجهه با آن قرار دارند، باشد؛ افزایش غلظت ذرات معلق قابل تنفس در هوا به دنبال پدیده گرد و غبار می‌تواند باعث تشدید بیماری‌های قلبی_عروقی و تنفسی در افراد شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، با بیان اینکه دو زیر سویه BA4 و BA5 وارد کشور شده‌اند، گفت: به طور کلی هیچ کشوری نمی‌تواند از انتقال و انتشار ویروس‌های تنفسی جلوگیری کند.