یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه کرونا هنوز هم یک تهدید است، به دستاوردهای ایران در کنترل این بیماری اشاره کرد و گفت: وقتی موارد ابتلا به حد پایینی می‌رسد، نیاز به راه‌اندازی یکسری مراکز مراقب دیده‌ور داریم که باید بیماری را رصد کرده و در صورت تغییرات هشدار دهند.

وب‌گاه الف

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون 100 درصدی جمعیت آسیب‌پذیر راه پایان کروناست و باید واکسیناسیون را به حد بسیار قابل قبولی برسانیم.

وب‌گاه فرارو

بیش از 95 درصد از موارد ابتلا به آلزایمر به عنوان شایع‌ترین بیماری زوال عصبی، بدون داشتن سابقه ژنتیکی و به طور تک‌گیر عمدتاً با تأثیر عوامل محیطی و آلاینده‌ها در سنین بالای 65 سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه تهران نشان‌دهنده القای فرآیند‌های متعدد سلولی و مولکولی مرتبط با بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های زوال عصبی توسط ریز ذرات معلق هوای شهر تهران موسوم به PM 2.5 و در نتیجه اثرات مخرب آن‌ها روی پروتئین‌ها و سلول‌های عصبی است. این مطالعه که در قالب رساله ی زهرا خوشکام در آزمایشگاه تحقیقاتی بیوتکنولوژی پروتئین (PBRL) دانشکده...

وب‌گاه الف

رییس انستیتوپاستور ایران گفت: باتوجه به لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص به‌هنگام موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی این بیماری شکل گرفته است.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری فارس

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دولت بایدن اعلام کرد که قصد دارد دسترسی به واکسن و آزمایش آبله میمون را افزایش دهد زیرا تعداد موارد ابتلا به این بیماری نادر در سراسر کشور از 300 نفر گذشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

دولت بایدن اعلام کرد که قصد دارد دسترسی به واکسن و آزمایش آبله میمون را افزایش دهد زیرا تعداد موارد ابتلا به این بیماری نادر در سراسر کشور از 300 نفر گذشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در حال حاضر حدود دو میلیارد بزرگسال در سراسر جهان اضافه وزن دارند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون هیچ واکسنی از طرف سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از ویروس و بیماری تب کریمه کنگو تایید نشده است.

وب‌گاه عصر ایران

محسن بارونی: قصابان باید توجه داشته باشند هنگام ذبح و ارتباط با دام حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند و از رفتارهایی مثل قرار دادن چاقو در دهان خود یا له کردن کنه با دست یا تماس خون دام با زخم های روی پوست و غیره به شدت خودداری کنند.

وب‌گاه عصر ایران

"جفری ساکس": من پس از 2 سال تحقیقات فشرده واقعا متقاعد شدم که این ویروس (کووید -19) از یک آزمایشگاه زیست فناوری (بیو تکنولوژی) آمریکا نشات گرفته است و منشا و دلیل طبیعی نداشته است.

وب‌گاه فرارو

آخانی گفت: حداقل برای جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در ایران بیست هزار میلیارد تومان پول نیاز است. این در حالی است که کل بودجه حفاظت محیط زیست ایران و دو هزارمیلیارد تومان بیشتر نیست.