جمعه 30 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بنابر داده‌های جدید که از تاریخ 29 ژانویه سال 2020 میلادی ثبت آمار رسمی کرونایی را آغاز کرده است، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به 691 میلیون و 724 هزار و 407 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 900 هزار و 722 بیمار کووید نیز تأیید شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بنابر اعلام جدول جهانی ورلداُمتر همچنین روسیه با ثبت 57 فوتی و بیش از 3000 ابتلای جدید، بالاترین آمار مبتلایان و تلفات کرونایی را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه گزارش WHO نشان دهنده این است که طوفان‌های شن و گرد و غبار ممکن است باعث افزایش مرگ به علت بیماری‌های تنفسی، قلبی، افزایش مراجعه به مرکز اورژانس و افزایش حوادث ترافیکی به علت کاهش دید شود، در عین حال گفت: طی سال گذشته «زابل» به دنبال بروز طوفان‌های گرد و غباری، آلوده‌ترین هوا را در میان شهرهای کشور داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته «زابل» به دنبال بروز طوفان‌های گرد و غباری، آلوده‌ترین هوا را در میان شهرهای کشور داشته است.

وب‌گاه فرارو

شاهسونی با اشاره به طوفان‌های گردو غباری زابل که غلظت ذرات معلق را در این منطقه افزایش داده است و همچنین تعداد روز‌های قابل توجه درگیر با این پدیده، افزود: طی سال گذشته هشت درصد از روز‌ها در منطقه مورد نظر هوای خوب یا پاک، 31 درصد از روز‌ها هوای قابل قبول، 24 درصد از روز‌ها هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 25 درصد روز‌ها ناسالم برای همه گروه‌ها، 6 درصد روز‌ها خیلی ناسالم و 5 درصد روز‌ها...

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه گزارش WHO نشان دهنده این است که طوفان‌های شن و گرد و غبار ممکن است باعث افزایش مرگ به علت بیماری‌های تنفسی، قلبی، افزایش مراجعه به مرکز اورژانس و افزایش حوادث ترافیکی به علت کاهش دید شود، در عین حال گفت: طی سال گذشته «زابل» به دنبال بروز طوفان‌های گرد و غباری، آلوده‌ترین هوا را در میان شهرهای کشور داشته است.

خبرگزاری تسنیم

مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی گفت: متاسفانه آنچه در استانداردهای جهانی و اسناد بالادستی بر آنها تأکید شده، اتفاق نیفتاده و در بیمارستان‌های کشورمان هیچ نوع خدمات طب سنتی ارائه نمی‌شود؛ در کشورهایی مانند هند و چین تلفیق طب سنتی و مدرن را شاهدیم.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت هشت دانشکده طب ایرانی در کشور گفت: بیش از 500 نفر در رشته طب‌ایرانی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

با وجود گرما و افزایش بی‌سابقه دمای هوا در ایران، از ابتدای تابستان تاکنون میزان نزولات جوی کشور نیز کمتر از نرمال بوده است؛ به‌طوری‌که بارندگی‌ها در 28 استان کشور نسبت به شرایط نرمال کاهش یافته است.

خبرگزاری تسنیم

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گزش مارهای سمی بیشتر در هوای گرم اتفاق می‌افتد و تغییرات آب و هوایی که گرما را در سطح جهان افزایش داده احتمال گزیدگی توسط مارهای سمی را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

باوجود تحقیقات متعدد قدیم و جدید در مورد ضررهای جدی «اسپارتام» برای سلامتی انسان، چرا این ماده توانست اینقدر به مواد غذایی ما وارد شود تا اکنون در بیش از 6هزار ماده غذایی مورد استفاده قرار گیرد؟

وب‌گاه فرارو

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی آژانس تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت روی انسان، شواهد «محدود» نشان می‌دهد که آسپارتام «احتمالا» با سرطان کبد مرتبط است.

وب‌گاه گسترش

مرکز تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی پس از بررسی سه پژوهش، یک ارتباط احتمالی میان آسپارتام و نوعی از سرطان کبد را شناسایی کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تصمیم نهایی سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال سرطان‌زایی «آسپارتام» اعلام شد.