جمعه 7 اردیبهشت 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمار‌ها می‌گوید از سال 1384 تا 1401 در مجموع 351 هزار و 996 نفر بر اثر تصادفات و حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست داده‌اند و با احتساب حدود 27 هزار مرگ و میر در سال‌های 83-82 می‌توان گفت در دو دهه گذشته یعنی از سال 1382 تا 1401 جمعا 405 هزار نفر در حوادث رانندگی کشور جان باخته‌اند؛ عددی که تقریبا دوبرابر کل شهدای هشت سال جنگ تحمیلی (213 هزار و 255 نفر) است

وب‌گاه گسترش

از جمله اهداف اصلی نظام‌های سلامت، علاوه بر ارائه خدمات سلامت موردنیاز، محافظت از افراد در برابر مشکلات مالی مرتبط با هزینه‌های بهره‌مندی از این خدمات است. در نظام سلامت کشور ایران دستیابی به این هدف از طریق راهبردهایی مانند گسترش پوشش بیمه سلامت، کاهش پرداخت از جیب، ارائه یارانه و افزایش منابع بخش سلامت طی قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف مدنظر قرار گرفته است.

وب‌گاه فرارو

آمار‌ها می‌گوید از سال 1384 تا 1401 در مجموع 351 هزار و 996 نفر بر اثر تصادفات و حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست داده‌اند و با احتساب حدود 27 هزار مرگ و میر در سال‌های 83-82 می‌توان گفت در دو دهه گذشته یعنی از سال 1382 تا 1401 جمعا 405 هزار نفر در حوادث رانندگی کشور جان باخته‌اند؛ عددی که تقریبا دوبرابر کل شهدای هشت سال جنگ تحمیلی (213 هزار و 255 نفر) است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گروه‌های امدادی می‌گویند که محاصره کامل غزه از سوی اسرائیل، ارسال تدارکات در بیشتر نقاط غزه را غیر ممکن کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

شکل تغذیه با آغاز ماه رمضان تغییر می‌کند. تامین کالری مورد نیاز بدن یکی از ضروریات بوده که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت روزانه هر فرد به 2000 تا 2500 کالری نیاز دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مهاجرت پزشکان و پرستاران از کشور برای ادامه فعالیت شغلی چند سالی است به یکی از نگرانی‌های جدی تبدیل شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ایران تنها کشور منطقه است که گواهی حذف سرخک دارد، اما با طغیان بیماری در مرز‌های خود مواجه شده است. بیش از نیمی از کشورهای جهان در معرض خطر بالای سرخک قرار دارند به گزارش عرشه آنلاین،

وب‌گاه الف

بارها و بارها از دغدغه‌های پزشکان و پرستاران گفته و شنیده ایم اما آنچه کمتر به آن پرداخته شده، رفتار برخی از اعضای این صنف با بیماران و گمشده‌ای به‌نام «اخلاق» در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به‌ویژه بخش دولتی و نیمه‌دولتی است.

وب‌گاه فرارو

بار‌ها و بار‌ها از دغدغه‌های پزشکان و پرستاران گفته و شنیده و تلاش و زحمات آن گروه از کادر درمان را که در هر شرایطی با شرافت و مسئولیت پذیری به حرفه خود مشغول‌اند، ارج نهاده‌ایم.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیا چاقی یک ناهنجاری رفتاری است و ناشی از بی‌اراده بودن فردی که پرخوری می‌کند یا تحرک ندارد یا باید آن را یک بیماری واقعی پزشکی شمرد؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیرا اعلام کرد: «شیوع بیماری تب طوطی در اروپا مرگ دست‌کم پنج نفر را در پی داشته است.»

وب‌گاه فرارو

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت: مصرف الکل حتی به مقدار کم، یک عامل خطر اصلی برای ابتلا به سرطان سینه است.

وب‌گاه عصر ایران

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه همزمان با «روز جهانی زن» هشدار داد که نوشیدن الکل حتی به مقدار کم، خطر ابتلا به سرطان سینه را که شایع‌ترین سرطان در میان زنان اروپایی است افزایش می‌دهد؛ با این حال آگاهی در مورد این خطر بسیار کم است.

وب‌گاه فرارو

نتایج یک مطالعه متاآنالیز نشان داد که به ازای هر 200 گرم مصرف روزانه لبنیات که عمدتا به عنوان لبنیات کم چرب مصرف می‌شود، 16 درصد خطر افزایش فشار خون و 3 درصد خطر ابتلا به فشار خون بالا (HTN) کمتر می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

50 درصد نارسایی کلیه و نارسایی قلب و سکته‌های قلبی به فشار خون بالا مرتبط است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محصولات لبنی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین با کیفیت بالا، کلسیم، منیزیم و فسفر هستند که ممکن است به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به پرفشاری خون کمک کند.