شنبه 7 مهر 1403

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

خبرگزاری مهر

گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با حضور معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و برخی از مدیران این سازمان به ناصر بختیاری - مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا - اعطا شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جدال میان شورای رقابت و مدیران خودروساز خصوصی ادامه دارد و اظهارات ضد و نقیض در این ارتباط سبب شده متقاضیان خرید محصولات مونتاژی از مسیر سامانه یکپارچه فروش سردرگم شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

شرایط جدید ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد. با راه‌اندازی سامانه جدید، حدود 50 درصد سود هر معامله خودرو، به عنوان مالیات اخذ خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: در حالی که تولیدکنندگان لوازم خانگی از اعمال قیمت جدید برای برخی محصولات با آپشن‌های جدید یا مدل‌های جدید خبر داده اند، برخی فروشندگان می گویند "برخی شرکت‌ها فقط با تغییر کد و اسم یک محصول، ادعا می‌کنند محصول جدید تولید کرده‌اند و قیمت آن را افزایش می‌دهند".

خبرگزاری تسنیم

استعلام اصالت و گارانتی کالا برای کالاهای مشمول از دو روش 1- استعلام با شناسه رهگیری و 2- استعلام با برند و سریال در سامانه جامع گارانتی امکانپذیر است.

وب‌گاه گسترش

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی تا جمعه مهلت دارند با افتتاح حساب وکالتی در این طرح ثبت نام کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در حالی شورای رقابت مصوبه قیمت خودرو‌های مونتاژی را لازم الاجرا می‌داند، اما خودروسازان خصوصی اصرار بر بازنگری قیمت‌ها دارند، در این شرایط تکلیف مصرف کنندگان مشخص نیست و نمی‌دانند خودرو‌های مونتاژی را در سامانه یکپارچه با چه قیمتی بخرند.

وب‌گاه گسترش

عده ای حمایت وزارت صمت از مصوبه شورای رقابت در زمینه قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده‌اند که این کار موجب کاهش دستوری قیمت خودروهای مونتاژی می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

همچنان جدال میان شورای رقابت و مدیران خودروساز خصوصی ادامه دارد و اظهارات ضد و نقیض در این ارتباط سبب شده متقاضیان خرید محصولات مونتاژی از مسیر سامانه یکپارچه فروش سردرگم شوند.

وب‌گاه 55 آنلاین

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو گفت: تنها تفاوت مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو با مرحله نخست، اضافه شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و انتخاب پنج اولویت از همان ابتدای ثبت‌نام است.

خبرگزاری تسنیم

در حالی شورای رقابت مصوبه قیمت خودروهای مونتاژی را لازم الاجرا می‌داند اما خودروسازان خصوصی اصرار بر بازنگری قیمت ها دارند، در این شرایط تکلیف مصرف کنندگان مشخص نیست و نمی‌دانند خودروهای مونتاژی را در سامانه یکپارچه با چه قیمتی بخرند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصاد نیوز نوشت: دومین طرح فروش خودرو با مکانیزم نوبت‌دهی از 20 فروردین 1402 استارت خورد. سه خودروساز خصوصی، مدیران خودرو، کرمان موتور و فردا موتور خودروسازی سایپا را در این دور از عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه همراهی می‌کنند. متقاضیان خودروهای مونتاژی در دور جدید پیش‌فروش محصولات شرکت‌های خودروساز با چالش جدیدی روبرو شده‌اند و همین مساله آنها را بلاتکلیف کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مدیرعامل شرکت کرمان‌موتور مدعی شد، با تفاهم صورت گرفته در جلسه خودروسازان خصوصی و شورای رقابت، خودروسازان بخش خصوصی تا زمان انجام محاسبات جدید به مدت یک سال می‌توانند با قیمت بهمن ماه 1401 نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در جلسه میان مدیران خودروساز خصوصی و شورای رقابت، خودروسازان خصوصی توانستند مجوز لازم برای فروش محصولات تولیدی خود با قیمت های بهمن 1401 را دریافت کنند.