شنبه 16 تیر 1403

سازمان ملل هشدار داد / گسترش بیماری‌های عفونی در غزه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سازمان ملل هشدار داد / گسترش بیماری‌های عفونی در غزه

اقتصادنیوز: «آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) در خصوص گسترش بیماری‌های عفونی در غزه به دلیل بسته بودن گذرگاه‌های حیاتی در این منطقه هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، "الجزیره انگلیسی" در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: «گرما و کمبود آب تمیز همچنان به گسترش بیماری‌های عفونی در غزه دامن می‌زند.»

در این بیانیه آمده است که حملات مداوم اسرائیل همچنان باعث «تلفات، آوارگی و ویرانی» مردم در غزه می شود.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) روز پنجشنبه زنگ خطر را درباره تشدید گرسنگی در غزه به صدا درآورد.

آنروا اعلام کرد: ساکنان غزه از گرسنگی فاجعه بار رنج می‌برند و کودکان به سبب سوءتغذیه و تشنگی جان می‌دهند.

خبر مرتبط اذعان اسرائیل به توان بالای نظامی حزب الله / میزان خسارت تل‌آویو از ابتدای جنگ غزه

اقتصادنیوز: یک افسر ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت که حزب‌الله برای نبرد زمینی با این رژیم به شدت خود را آماده کرده است.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد، 3500 کودک زیر 5 سال به دلیل سوءتغذیه و سیاست گرسنگی اعمال شده از سوی ارتش رژیم اشغالگر علیه ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و شمال با مرگ حتمی روبرو هستند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه آمده است: رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته به دنبال وخامت بخشیدن عمدی به اوضاع انسانی و غذایی در چارچوب جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان غزه است.

در ادامه این بیانیه آمده است بیش از 95 درصد از نانوایی‌های دو استان غزه و شمال تعطیل شده است و این به دلیل کارشکنی اشغالگران در مسدودسازی گذرگاه‌های این منطقه و ممانعت از ورود سوخت اتفاق افتاده است.

این در حالی است که منابع پزشکی روز گذشته از شهادت یک کودک در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل سوء تغذیه و کمبود دارو خبر دادند.

سه روز قبل نیز، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا اظهار داشت: ما نتوانستیم جنگ غزه را متوقف کنیم؛ جنگی که زیرساخت‌ها را ویران کرد و کودکان در آنجا به دلیل کمبود آب و غذا می‌میرند. علاوه بر این خود آنروا نیز هدف قرار گرفته و 140 نفر از کارکنان این آژانس در غزه کشته شده‌اند. من تا کنون شاهد چنین سطحی از نقض و تخلفاتی علیه حقوق امدادگران نهادهای انسانی و بشردوستانه نبوده‌ام.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
سازمان ملل هشدار داد / گسترش بیماری‌های عفونی در غزه 2