سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سازمان ملی جوانان احیای می شود / اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه جوانان یکی از اهداف اصلی وزارت ورزش است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سازمان ملی جوانان احیای می شود / اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه جوانان یکی از اهداف اصلی وزارت ورزش است

سجادی گفت: رئیس جمهور رئیس در جلسه ای که با اعضای وزارتخانه داشتند تاکید کردند که جایگاه جوانان بیشتر از معاونتی در وزارتخانه باشد و در این راستا سه پیشنهاد مطرح شد که یکی از آنها احیای مجدد سازمان ملی جوانان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ شامگاه پنجشنبه 29 مهر ماه نشست وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم با سمن های ورزشی استان مرکزی در استانداری برگزار شد. در این جلسه پس از بیان نقطه نظرات نمایندگان گروه های مردم نهاد و بیان درخواست ها از وزیر ورزش، حمید سجادی با اشاره به وجود 3هزار و 700 تشکل مردم نهاد حوزه جوانان در سراسر کشور، گفت: این میزان در کل کشور یعنی به ازای هر 22هزار نفر یک سمن جوانان وجود دارد. هدفگذاری ما در دولت سیزدهم آن است که تعداد سمن ها افزایش یابد تا به ازای هر 7هزار نفر یک سمن جوانان داشته باشیم که نیاز به اقدامی جهادی دارد.

وی افزود: این در حالی است که در استان مرکزی 95 سمن جوانان وجود دارد که یعنی به ازای هر 15هزار نفر یک سمن داریم و وضعیت استان بهتر از میانگین کشوری است. وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 14 هزار هیات های ورزشی، 51 فدراسیون، 100 انجمن ورزشی و 225 گونه ورزشی در کشور وجود دارد، گفت: با کمک این ظرفیت ها 7 هزار رویداد در هفته تربیت بدنی در حال اجراست که البته تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. به دنبال احیای سهم 0.27درصدی وزارت ورزش از مالیات بر ارزش افزوده هستیم سجادی با اشاره به خبری مبنی بر احتمال حذف شدن سهم 0.27درصدی وزارت ورزش از مالیات بر ارزش افزوده در سال 1401، گفت: ما در وزارت ورزش پیگیر هستیم تا این اتفاق نیفتد و امیدواریم نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نیز همکاری داشته باشند تا این اتفاق رخ ندهد و شاهد ادامه دار بودن سهم 0.27درصدی وزارت ورزش از مالیات بر ارزش افزوده باشیم. وزیر ورزش با اشاره به طراحی سیستم جدیدی در وزارت ورزش و جوانان جهت بررسی عملکرد کیفی سمن ها، گفت: این باعث می شود تا سمن ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند و حمایت های بیشتری از سمن های جوانان صورت گیرد. احتمال احیای سازمان ملی جوانان وجود دارد وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اهمیت بیشتر به "جوانان" در وزارت ورزش و جوانان، گفت: رئیس جمهور در جلسه ای که با اعضای وزارتخانه داشتند تاکید کردند که جایگاه جوانان بیشتر از معاونتی در وزارتخانه باشد و در این راستا سه پیشنهاد مطرح شد که یکی از آنها احیای مجدد سازمان ملی جوانان بود. اگر این مهم صورت بگیرد ان شا الله اختیارات و قدرت مطالبه گری وزارتخانه برای مسائل مبتلا به جوانان بیشتر می شود. یکی از اهداف اصلی وزارت ورزش اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه جوانان است وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم با اشاره به وجود 35هزار گروه جهادی و 600مدرسه مسجد محور در کشور گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی ما در وزارتخانه پیگیری اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است، وجود چنین گروه های جهادی و چنین مدارسی بسیار حائز اهمیت است. در این بیانیه نزدیک به 40بار از واژه جوانان استفاده شده است و اینطور به نظر می رسد که این بیانیه برای ماموریت های وزارت ورزش و جوانان صادر شده است. سجادی با بیان اینکه نیاز است روی این بیانیه کار ویژه ای صورت بگیرد، گفت: هر کار بزرگ و اتفاق ارزشمندی که تا کنون در کشور رخ داده است، جوانان پای کار آن بوده اند و نیاز است روی آنها سرمایه گذاری ویژه ای صورت گیرد. وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: 70درصد جامعه را جوانان تشکیل می دهند، افرادی که انقلاب را ندیده اند ولی همچنان پای کار آن هستند، لذا ما در وزارتخانه موظفیم پا در رکاب باشیم تا بیانیه گام دوم به ویژه قسمت های مربوط به جوانان را به خوبی اجرا کنیم. وی خاطرنشان کرد: طرح تاسیس ستاد طرح های جهادی تشکل های جوانان در معاونت امور جوانان طراحی شده که طرح بسیار جالبی است. امیدواریم این طرح باعث شود تا شاخه جوانان وزارتخانه بیش از پیش پر رنگ شود. انتهای پیام /