دوشنبه 16 مهر 1403

سالن‌های ورزشی شیروان اجاره خود را واریز نکردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سالن‌های ورزشی شیروان اجاره خود را واریز نکردند

بجنورد - ایرنا - سرپرست اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون سالن‌های ورزشی این شهرستان به علت نداشتن درآمد، اجاره‌ای به خزانه واریز نکرده‌اند.

سیدعباس سیدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 11 باب سالن ورزشی این اداره از سال 98 در قراردادی سه ساله به بخش خصوصی واگذار شد که موظف هستند ماهانه مبالغی را برای تجهیز سالن ها به حساب خزانه واریز کنند.

وی گفت: سالن های واگذار شده بخش خصوصی این شهر در مجموع ماهانه 300 میلیون ریال پرداخت می کردند که از زمان شیوع کرونا تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نکرده اند.

سیدیان با اشاره به وجود 30 باشگاه ورزشی مجوزدار در این شهر، افزود: این باشگاه ها در زمینه فوتبال، شنا، والیبال، آمادگی جسمانی، شطرنج و غیره فعالیت دارند که با توجه به محدودیت های کرونایی و تعطیلی آنها، متضرر شده اند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: این سالن ها عمدتا از بانکها وام دریافت کرده اند که باید اقساط آنرا نیز بپردازند و اکنون با تعطیلی فعالیت ورزشی، هیچ درآمدی ندارند که این وضعیت آنان را برای پرداخت اقساط و اجاره سالن دچار مشکل کرده است.

سیدیان در خصوص اعطای تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده، افزود: در این راستا 60 نفر متقاضی برای دریافت وام اقدام کرده اند که عمدتا به دلیل نداشتن شرایط لازم، مشمول این حمایت ها نشدند و تنها 12 نفر آنان، هر یک به مبلغ 80 میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات مزبور شدند.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون، 2 باشگاه ورزشی در شیروان به دلیل تخلفات و نادیده گرفتن هشدارها، پلمب شده و 6 باشگاه نیز اخطاریه گرفته اند و از 2 باشگاه هم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی قدردانی شده است.

شهرستان شیروان بیش از چهار هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

*س_برچسب‌ها_س*